تیم‌های فوتبال دورتموند و بایرن مونیخ امشب در چارچوب مسابقات لیگ آلمان (بوندسلیگا) به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب مسابقات هفته هفتم مسابقات لیگ آلمان (بوندسلیگا)  امشب ۶ مسابقه برگزار خواهد شد که در مهمترین دیدار تیم فوتبال دورتموند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میزبان بایرن مونیخ خواهد بود.

این بازی ساعت ۲۱ به وقت تهران آغاز می‌شود.

دورتموند این هفته در لیگ قهرمانان اروپا با ۳ گل مقابل کلوب بروژ به پیروزی رسید. این هفتمین کلین شیت شاگردان لوسین فاوره در نهمین بازی اخیر بود که بهترین رکورد دفاعی در سال ۲۱-۲۰۲۰ به حساب می‌آید. متس هوملس مدافع سابق بایرن مونیخ سهم قابل توجهی در این روند موفقیت آمیز داشته است.

رینا بازیکن جوان دورتموند یکی از بازیکنانی است که می‌تواند اولین درکلاسیکر خود را تجربه کند. او احتمالا در این دیدار کنار سانچو و رویس پشت سر ارلینگ هالند قرار خواهد گرفت.

در طرف مقابل، بایرن مونیخ این هفته با نتیجه ۶ بر ۲ مقابل سالزبورگ به پیروزی رسید. لواندوفسکی تعداد گل های خود را در این فصل به ۱۲ گل در ۸ بازی رساند. هانسی فلیک معمولا خیلی کم به ترکیب تیمش دست می‌زند و احتمالا توماس مولر، سرژ گنابری و کینگسلی کومان مهاجم لهستانی بایرن مونیخ را حمایت خواهند کرد.

لروی سانه کاملا برای این مسابقه آماده است اما به نظر می‌رسد از روی نیمکت کار را آغاز می کند. فلیک مجبور است نسبت به بازی با کلن یک تغییر در ترکیب دفاعی بایرن مونیخ ایجاد کند. نیکولاس زوله مدافع مونیخی‌ها در قرنطینه به سر می‌برد و ژروم بوآتنگ زوج داوید آلابا در قلب خط دفاع خواهد بود. لوکاس هرناندز هم به دلیل مصدومیت آلفونسو دیویس دفاع چپ ثابت بایرن مونیخ خواهد بود.

آمار و ارقام

ارلینگ هالند این فصل ۵ گل در بوندسلیگا زده که همه آن‌ها در سیگنال ایدونا پارک بوده است. میانگین گلزنی هالند هر ۷۷ دقیقه یک گل بوده در حالی که این آمار برای لواندوفسکی هر ۳۷ دقیقه یک گل بوده است.

۲ تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که بهترین آمار دفاعی و هجومی را در اختیار دارند. دورتموند با ۲ گل خورده بهترین آمار دفاعی را ثبت کرده و بایرن مونیخ با ۲۴ گل زده بهترین آمار هجومی بوندسلیگا را ثبت کرده است.

رینا که اخیرا مورد توجه بایرن مونیخ قرار گرفته تاکنون در این فصل ۲ گل و ۴ پاس گل را ثبت کرده است.

بایرن مونیخ با ۲۴ گلی که در این فصل زده رکورد گلزنی بوندسلیگا تا پایان هفته ششم را در اختیار دارد.

لواندوفسکی در ۱۲ دیداری که با لباس بایرن مونیخ مقابل دورتموند قرار گرفته ۱۶ گل زده است. رقیب مستقیم او در این بازی هوملس است که او هم سابقه بازی در تیم مقابل را در کارنامه دارد.

جاشوآ کیمیچ در ۲ بازی اخیر بایرن مونیخ و دورتموند گل برتری باواریایی ها را زده است. او در پیروزی بایرن مونیخ در فصل گذشته گل برتری را زد و بار دیگر در سوپرجام آلمان گل سوم و پیروزی بخش بایرن مونیخ را به ثمر رساند.

ترکیب احتمالی دورتموند: رومن بورکی، توماس مونیر، آکانجی، متس هوملس، گوریرو، بلینگهام، اکسل ویتسل، جیدون سانچو، رینا، مارکو روس و ارلینگ هالند

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ: مانوئل نویر، ژروم بوآتنگ، داوید آلابا، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، جاشوآ کیمیچ، لئون گورتسکا، سرژ گنابری، کینگسلی کومان، توماس مولر و رابرت لواندوفسکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار