سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد؛

اجرای طرح محله محور کردن مقابله با کرونا از ۱۹ آبان/ پایان محدودیت‌های کرونایی در ۴۳ شهرستان بحرانی

رییسی از اجرای طرح محله محور کردن مقابله با کرونا از ۱۹ آبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام مصوبات ستاد ملی کرونا با اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مروری بر روند بیمار‌ی در سطح دنیا و کشور داشتیم، خیز جدید بیماری کرونا در جهان و ایران روند صعودی دارد و وضعیت بیماری کرونا در کشور مطلوب نیست و تقریبا همه استان‌ها درگیر هستند و  به همین دلیل کادر بهداشت و درمان به شدت در حال خدمت رسانی هستند و امید داریم که مردم عزیز ما را در مقابله با بیماری کرونا همراهی کنند.

رییسی ادامه داد: تا ساعت ۱۲ روز گذشته طرح منع آمد و شد در ۲۵ استان با وضعیت قرمز اجرایی شد و همکاری خوب در سطح کشور شاهد بودیم و گزارش ها حاکی از این بود که مردم همکاری کردند و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

اجرای طرح محله محور کردن مقابله با کرونا از ۱۹ آبان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  از اجرای طرح محله محور کردن مقابله با کرونا از ۱۹ آبان خبر داد  و گفت: محله محور کردن مقابله با کرونا اجرایی می‌شود و خانه‌ها و خانواده‌ها در مقابله با کرونا با ما همکاری خواهند داشت؛ در این زمینه برنامه‌ای داریم تحت عنوان بسیج محله و همکاری خانواده‌ها و محلات در مقابله با کرونا که طرح جامعی است و به کمک بسیج انجام خواهد شد.

رییسی گفت: امیدواریم این برنامه وزارت بهداشت و بسیج موجب شود تا بتوانیم همه خانواده ها را هوشیار کنیم و در سه محور اصلی مراقب، حمایت و نظارت مردم بسیج شوند و به کمک مراکز بهداشتی و درمانی قوی که در سطح منطقه داریم  بتوانیم در مقابله با کرونا موثر عمل کنیم.

ممنوعیت فعالیت مشاغل ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ هر روز از ۲۰ آبان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: امروز تصمیم مهمی گرفته شد تا از ساعت ۱۸  روز ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ماه محدودیت‌ برای تمام مشاغل سطح دو، سه و چهار اعمال شود و به جز مراکز ضروری سطح یک شامل مراکز درمانی، داروخانه‌ها، امداد و نجات، آتش نشانی و  سرویس دهندگان خدمات عمومی مانند آب،برق، تلفن و ارائه دهندگان مواد غذایی مانند سوپر مارکت‌ها و مراکز زنجیره ای، بقیه مشاغل تعطیل باشند.

به زودی؛ ورود تست های سریع تشخیص کرونا به کشور 

رییسی گفت: ما میزان تست روزانه را به عدد ۴۰ هزار رسانده ایم و و امروز هم خبرهای خوبی بود تا به زودی با توجه به اینکه هم در داخل کشور تست‌های سریع در حال ساخت است و  به سرعت تعداد زیادی تست سریع  کرونا وارد کشور خواهد شد و جواب این تست ها بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه حاضر می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این تست های سریع کرونا نیاز به دستگاه یا مهارت خاصی ندارند، می‌توانند در قطع زنجیره بیماری بسیار کمک کننده باشند و ما امید داریم تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا را به بالای ۱۲۰۰ مرکز برسانیم و در آینده حتی در سطح روستاها هم تست‌ کرونا انجام دهیم و این موضوع می‌تواند یک گام قوی و مهم باشد و این ظرفیت وجود دارد که به بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار تست در روز برسیم.

آخرین وضعیت اعمال محدودیت ها در ۸۹ شهرستان بحرانی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به محدودیتهای اعمال شده در ۸۹ شهرستان در وضعیت بحرانی کرونا بیان کرد: ۸۹ شهرستان در وضعیت بحرانی کرونا بودند و بر همین اساس در محدودیت شدید به سر می برند. اعمال محدودیت‌ها در ۴۳ شهرستان بحرانی کرونا که در مرحله نخست مشمول محدودیت شدید شدند، نتایج خوبی داده است و این محدودیت ها خیلی خوب اجرا شد و  همکاری های خوبی صورت گرفت و این هفته سه شنبه محدودیت‌ها در این ۴۳ شهرستان بحرانی به پایان می رسد و تا جمعه این هفته محدودیت مشاغل سه و چهار در  ۲۵ مرکز استان ادامه پیدا خواهد کرد.

۳۱ درصد درگیری ها در دورهمی‌های خانوادگی است

رییسی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و نتیجه چند تحقیق هم ارائه شد و آن هم بحث مهم تهویه است. اگر افراد در فضای بسته‌ای دور هم جمع شوند و تهویه مناسبی وجود نداشته باشد، بیماری می‌تواند بسیار شدیدتر منتقل شود. تحقیقات در دنیا نشان داده  که ۳۱ درصد درگیری ها در دورهمی‌های خانوادگی است و ما نیز به این موضوع رسیده ایم و اگر فرد کرونا مثبت بدون علامت در یک دورهمی باشد بعد از ۴ ساعت می تواند همه افراد در دورهمی خانوادگی را آلوده کند.

مهمانی‌های خانوادگی یکی از کانون‌های اصلی انتقال کرونا در ایران

وی گفت: مهمانی‌های خانوادگی یکی از کانون‌های اصلی انتقال بیماری است به ویژه آنکه در مکان‌های سربسته و محلی بدون تهویه برگزار شود. به همین دلیل با توجه به سرد شدن هوا اکیدا توصیه می‌شود که مردم این موضوع را مدنظر داشته باشند که اگر یک فرد مثبت حتی بدون علامت در جمع خانوادگی حضور داشته باشد، بعد از ۴ ساعت می‌تواند همه‌ اعضای دورهمی را مبتلا کند. امیدواریم همه دستورالعمل‌ها  را رعایت کنیم تا در سلامت باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار