رونق کشت پاییزه در شادگان با افزایش رهاسازی آب از سد‌های آریوبرزن و مارون

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: رونق کشت پاییزه در این شهرستان با افزایش رهاسازی آب از سد‌های آریوبرزن و مارون میسر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به بازدید از سد‌های مارون و آریوبرزن گفت: به منظور رونق کشت پاییزه، رها سازی آب از این سد‌ها افزایش پیدا کرد.

او با بیان اینکه آب رهاسازی شده از ۶۰ مترمکعب بر ثانیه به ۸۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت، افزود: پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده آب کافی و مناسب برای انجام کشت پاییزه در انتهای حوزه شهرستان تامین شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری نژاد اظهار داشت: کشت و تولید محصولات کشاورزی یکی از راه‌های کسب درآمد و امرارمعاش ساکنان شهرستان شادگان است، ضمن اینکه به خودکفایی استان خوزستان و کشور در تامین انواع محصولات از جمله؛ گندم، جو، کلزا، سبزی و صیفی کمک می‌کند، به همین دلیل باید به مطالبات کشاورزان توجه ویژه شده و مشکلات آن‌ها در زمینه نهاده و آب پیگیری و رفع شود.

استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی محسوب می‌شود و نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.