خواص شگفت‌انگیز به؛ از رفع وسواس تا درمان سرفه

یک متخصص طب سنتی ایرانی درخصوص خواص شگفت‌انگیز میوه پاییزی «به» توضیحاتی را ارائه کرد.

ژاله علی اصل ممقانی متخصص طب سنتی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص فواید مصرف میوه به، اظهار کرد: میوه به در طب سنتی ایرانی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و تمام قسمت‌های آن ازجمله برگ و دانه سرشار از خواص درمانی است.

او گفت: این میوه پاییزی پوشیده از کرک، بسیار معطر بوده و معمولا طعمی شیرین، گاهی ترش و گس دارد. به شیرین دارای طبیعت معتدل و ‌تر است که مقوی قلب و مغز خواهد بود در حالی که به ترش با طبیعی سرد و خشک به تقویت معده کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی ایرانی بیان کرد: مصرف به شیرین برای ایجاد نشاط، رفع وسواس، سر درد و برطرف کردن بوی بد دهان بسیار مفید است. همچنین در افرادی که دارای سینوزیت مزمن و ترشحات پشت حلق هستند مصرف این میوه به صورت دمنوش و یا داخل غذا مفید خواهد بود.

او افزود: میوه به دارای  مواد معدنی بسیار زیای از قبیل کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و سدیم است. همچنین این میوه پرخاصیت سرشار از ویتامین‌های A، B۱، B۲، B۳ و C است که مصرف آن می تواند درمان بسیاری از بیماری ها باشد.

به

خواص درمانی میوه به

علی اصل ممقانی بیان کرد: از میوه به برای درمان اسهال، کاهش ورم حاد روده‌ها، قطع خونریزی‌های رحمی و بواسیری، پیشگیری از سقط جنین، استفراغ، تقویت معده و بهبود زخم‌های دهان، لثه، گلو استفاده می‌شود. توصیه می‌شود افرادی که از رفلاکس معده رنج می‌برند بلافاصله پس از غذا به پخته شده استفاده کنند. 

این متخصص طب سنتی ایرانی ادامه داد: دانه‌های‌به (به‌دانه) برای درمان سرفه، سوزش حلق و رفع التهابات داخلی مخاط‌ها به کار می‌رود. همچنین می توان از آن به عنوان  نرم کننده طبیعی و حتی  درمان سوختگی‌ها، سرمازدگی و ترک پوست بدن نیز استفاده کرد.

دانه به

خواص برگ به

علی اصل ممقانی گفت: به دلیل وجود  مواد معدنی از قبیل تانن و پکتین در برگ به می توان از آن برای کاهش  فشار خون و تنظیم گردش خون نیز استفاده کرد. همچنین برگ به یک آرام بخش و مسکن طبیعی محسوب می‌شود.

این متخصص طب سنتی ایرانی یادآوری کرد: توصیه می شود از مصرف به بصورت خام خودداری شود، زیرا این میوه دیر هضم است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: درمان سرفه ، سقط جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
عزیزم همچین ارزونم نیس کیلویی 11 تا 15 ارزونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ آبان ۱۳۹۹
خوب به هم به میوه های گرون بازگشت
آخرین اخبار