کم کاری‌ها در حوزه پسماند‌های عفونی البرز/ فرار از هزینه تا بی توجهی به بهداشت

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: بسیاری از مراکز درمانی به وظیفه قانونی خود مبنی بر بی خطر سازی پسماند‌های عفونی عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمد مسیبی، سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با اشاره به این که عملیات بی خطرسازی پسماندهای عفونی باید در بیمارستان ها انجام شود و با این وجود که درمانگاه ها، بیمارستان ها و مراکز بهداشتی موظف هستند بی خطر سازی پسماند در مبدا را انجام دهند و با تایید اداره کل محیط زیست  پسماندها را به صورت عادی به سازمان مدیریت پسماند تحویل دهند، گفت: متاسفانه این اقدام هنوز به صورت رسمی انجام نمی شود.

او افزود: طبق اعلام دانشکده علوم پزشکی بیش از سه هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی در استان وجود دارد، اما تنها یک درصد از این مراکز با سازمان مدیریت پسماند برای بی خطر سازی زباله ها قرار داد بسته اند و ما بقی به دلیل هزینه بالای بی خطر سازی در بیمارستان ها، پسماندهای عفونی را بدون این که اطلاع دهند این پسماندها عفونی است به شهرداری تحویل می دهند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان این که روزانه شش تن زباله عفونی در استان تولید می شود و هزینه بی خطر سازی هر تن پسماند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و هم پوشانی آهک در لندفیل بهداشتی ویژه عفونی ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: در صورتی که این پسماندها پس از بی خطر سازی به شهرداری تحویل داده شوند، هزینه های مدیریت شهری بیش از صد در صد کاهش می یابد.

او افزود: مرکز دفن حلقه دره مجهز به سایت بی خطر سازی پسماندهای عفونی است و به منظور حفاظت از محیط زیست و منابع زیرزمینی پسماندهای عفونی پس از بی خطرسازی دفن می شوند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.