محقق گفت: طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف در دوم شهریور ماه سال جاری به وزارت نیرو جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدعلی محقق کارشناس شرکت توزیع برق استان سمنان  گفت: طرح برق امید با هدف اصلاح الگوی مصرف و توسط وزارت نیرو به دولـت پیشنهـاد شده که این طـرح پس از بـررسی‌های لازم، در دوم شهریور ماه سال جاری از سوی هیأت وزیران تصویب گردیده و به وزارت نیرو جهت اجرا ابلاغ شده است.

او با اشاره به این که شرکت‌های توزیع برق موظف به اجرای این طرح هستند افزود: رویکرد اصلی این طرح در مرحله نخست، تغییر نگرش و باور مشترکین برق و مصرف کنندگان خانگی است و این هدف را با استفاده از سازوکار تشویقی دنبال می‌کند و هدفی هم که پیش بینی شده، کاهش حداقلی ۱۰ درصد از مصرف برق مشترکین خانگی می‌باشد.

محقق با عنوان این که مشترکین کم مصرف با دریافت پیامک پس از پایان هردوره با تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی مواجه می‌شوند تصریح کرد: از ابتدای آبان ماه امسال که این طرح آغاز گردیده، مشترکین می‌توانند با نصب اپلیکیشن "برق من" برروی گوشی تلفن همراه و واردنمودن شناسه قبض ۱۳ رقمی خود، مطلع می‌شوند که در کدام گروه این طرح قرار دارند.

کارشناس شرکت توزیع برق استان سمنان ابراز کرد: مشترکانی که در ماه‌های عادی تا ۸۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف کنند جزء مشترکین کم مصرف هستند و برای ماه‌های گرم سال برای مشترکین کم مصرف تا ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه پیش بینی شده است.

او اظهارداشت: مشترکان کم مصرف هیچ مبلغی بابت بهای برق مصرفی و سایر موارد پرداخت نخواهند نمود و صورت حساب آنان صفر می‌باشد.

انتهای پیام/ ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.