فراهانی:

واگذاری املاک شهرداری بدون اخذ مجوزهای قانونی بود

عضو شورای شهر تهران گفت: واگذاری املاک شهرداری در سال ۹۳ بدون اخذ مجوزهای قانونی انجام شده است.

گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرس رسمی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حسابرسی از سازمان حمل و نقل و ترافیک در سال ۱۳۹۳ توسط موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت آوند انجام شده گفت: در ارزیابی کلی کمیته مشخص شده واگذاری املاک شهرداری در سال ۹۳ بدون اخذ مجوزهای قانونی انجام شده است.

وی افزود: همچنین صورت های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، حاکی از عدم رعایت شفافیت در صورت های مالی و قراردادها، مباحث مالیاتی، عدم پایبندی به رعایت اساس نامه و مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران، ، گران فروشی آرم ورود به محدوده طرح ترافیک در سنوات گذشته و جریمه ناشی از آن در سال مالی ۱۳۹۳ است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: حسابرس منتخب شورا با ذکر ۴ بند به عنوان مبانی اظهار نظر مردود بر مواردی که در صورت عدم رعایت موارد اساسی در رعایت استانداردهای حسابداری توسط واحد رسیدگی، حسابرس نظر مردود اظهار می کند. موقعی که حسابرس با کسب شواهد حسابرسی کافی به این نتیجه برسد که تحریف ها به تنهایی یا در مجموع نسبت به صورتهای مالی با اهمیت و فراگیر است و مطلوبیت کلی صورت مالی را مخدوش می کند گزارش حسابرس به صورت مردود صادر می شود.
او ادامه داد: همچنین حسابرس منتخب شورا با ذکر ۱۲ بند (بندهای ۸ تا ۱۹) به عنوان مبانی اظهار نظر مشروط بر مواردی که تحریف صورتهای مالی و محدودیت در رسیدگی در مجموع و یا به تنهایی دارای اثر با اهمیت ولی غیر اساسی بر صورت مالی باشد گزارش حسابرسی خود را به صورت مشروط ارائه کرده است.

وی افزود: گزارش مشروط یک نوع اظهار نظر مقبول است اما به استثنای مواردی که در بندهای مبانی تعدیل اظهارنظر بنا به دلایل فوق ذکر شد و در بند اظهارنظر نیز استثنا شده باشد.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران حسابرسی از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را با ۱۴ رای موافق تصویب کردند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار