مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد؛

بهره‌مندی حداکثری نفت از توان شرکت‌های دانش بنیان/ ۵۱ چالش فناورانه ارزیابی شد

طالقانی از بهره‌مندی حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی برای رفع چالش‌ها و نیاز‌های فناوری ساخت و خدمات خبر داد.

بهره‌مندی حداکثری نفت از توان شرکت‌های دانش بنیان/ ۵۱ چالش فناورانه ارزیابی شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم طالقانی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران از استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی خبر داد و گفت: شرکت ملی نفت ایران قصد دارد بخشی از چالش‌های پیش روی خود در بخش‌های مختلف نیاز‌های فناورانه ساخت، خدمات و یافتن راه حل‌های مرتبط در صنعت نفت را با همکاری این شرکت‌ها و موسسات به انجام رساند.

به گفته طالقانی، با همکاری شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران، هم اکنون از میان بیش از ۲۲۰ موضوع و نیاز متنوع، ۵۱ چالش اصلی که با استفاده از راه حل‌های فناورانه و توان علمی و فنی شرکت‌های دانش بنیان قابل برطرف شدن است، انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه نیاز‌های فناورانه ساخت و خدمات بر اساس اهمیت آن در شرکت نفت اولویت بندی شده است، اظهار کرد: ۵۱ چالش انتخاب شده به همراه شرح مختصری از آن‌ها به منظور شناسایی شرکت‌های دانش بنیان توانمند در هر مساله به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده و شرکت‌های مرتبط در بخش‌های مختلف نیز از سوی آن معاونت، معرفی شده اند.

طالقانی افزود: در مرحله بعد، شرکت‌های توانمند برای هر موضوع انتخاب و شرکت ملی نفت ایران حمایت‌های لازم را جهت به نتیجه رسیدن راه حل برای هر یک از چالش‌ها انجام خواهد داد.

وی از به روز رسانی دوره‌ای چالش‌ها و نیاز‌ها خبر داد و گفت: همواره این فرصت برای تمامی شرکت‌های دانش بنیان و موسسات تحقیقاتی مهیا خواهد بود که با توجه به نیاز‌های صنعت نفت در حوزه‌های مرتبط با زمینه‌های کاری فناورانه به این چالش‌ها ورود کنند.

به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران، تعامل نفت و شرکت‌های دانش بنیان، افزون بر رشد هدفمند این شرکت‌ها و ایجاد زمینه و انگیزه فعالیت، نقش مهم و عملی در رفع چالش‌ها و مشکلات عملیاتی شرکت‌های تابعه و پاسخ به نیاز‌های اصلی و کلیدی در بخش بالا دستی صنعت نفت خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار