العربی الجدید: پیروزی بایدن، پایان ماه عسل عربستان در اوپک خواهد بود

پایگاه خبری العربی الجدید در گزارشی به تأثیر پیروزی جو بایدن بر بازار نفت و نفوذ عربستان در اوپک پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه العربی الجدید در گزارشی به بررسی تاثیر پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازار نفت پرداخت و آن را چالشی تازه برای اعضای اوپک، به ویژه عربستان معرفی کرد. ‌این پایگاه در گزارش خود با بررسی پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، از احتمال تغییر روابط این کشور با کشور‌های صادرکننده نفت به خصوص عربستان و ایران سخن گفت و اعلام کرد انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا، را سرآغاز تحولات گسترده به شمار می‌رود.

در این یادداشت همچنین امده است: جو بایدن احتمالا در روابط آمریکا با سه عضو اصلی اوپک یعنی عربستان، به عنوان بزرگترین تولید کننده، ایران و ونزوئلا (که تحت تحریم قرار دارند) از یکسو و نیز نیز روسیه به عنوان تولید کننده اوپک پلاس تجدید نظر کند.
بنابر اعلام این پایگاه، در صورت وقوع چنین اتفاقی، تنشی دیگر در اوپک و درنتیجه بازار جهانی نفت درخواهد گرفت که اعضای این سازمان از حالا نگران بروز آن هستند.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا میلیون‌ها بشکه نفت را از بازار دریغ کرد و درصورتی که بایدن در دوران ریاست جمهوری خود تحریم‌های این دو کشور را کاهش دهد، افزایش تولید نفت از سوی ایران و ونزوئلا ممکن است به هماهنگی عرضه و تقاضای اوپک که چندسالی به غیبت دو شریک خود عادت کرده بود، ضربه بزند.

نویسنده این گزارش در انتها با جمع بندی تحلیل خود اعلام کرد: با وجود اظهارات بایدن در مورد روابط امریکا و عربستان که حکایت از بازنگری آن داشت، بعید به نظر می‌رسد که تحولی شگرف در این زمینه رقم بخورد؛ بنابراین پیروزی بایدن اتحاد دهه‌های متمادی ایالات متحده با شرکایش را چندان تضعیف نخواهد کرد.

گفتنی است در انتخاباتی که سه شنبه هفته گذشته در آمریکا برگزار شد، جو بایدن ۷۷ ساله با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار