جروزالم پست: ایران در حوزه نگهداری بالگردها طی دهه‌های اخیر شگفت‌انگیز عمل کرده است

منبعی از صهیونیست‌ها با بیان آنکه ایران در نگهداری بالگردها عملکردی چشمگیر داشته هدف از این مسئله را رسیدن به خودکفایی ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به تحلیل عملکرد ایران در زمینه نگهداری بالگرد‌ها پرداخت و آن را شگفت‌انگیز ارزیابی کرد.

به نوشته این روزنامه هدف ایران از تولید بالگرد، ناوگان و هواپیما «رسیدن به خودکفایی است».

سپس این گزارش به انواع بالگرد‌هایی از ایران مانند «شینوک»، «بل» و «کبرا» اشاره کرد و نوشت با وجود شرکت هواپیماسازی هسا که از سوی شرکت آمریکایی «تکستران» حمایت و احداث شده، ایران بی‎شک قادر خواهد بود بالگرد بسازد.

در ادامه این گزارش آمده است توانایی ایران در نگهداری بالگرد‌های آمریکایی مانده از دهه ۱۹۷۰ میلادی از موفقیت‌های چشمگیر این کشور محسوب می‌شود. تهران انواع هواپیما‌های آمریکا و «بوئینگ‌های» قدیمی را حفظ کرده و از روسیه نیز بالگرد‌های «MI-۱۷» را نگه داشته است.

این روزنامه صهیونیستی در گزارش خود هدف کشورمان از تولید و نگهداری این تجهیزات را «رسیدن به خودکفایی» ارزیابی کرد و نوشت: «ایران در ساخت موشک و هواپیما‌های بدون سرنشین سرآمد و پیشرو است.»

در ادامه نیز با اشاره به تحریم‌ها ومشکلات اقتصادی نوشت: «اما این کشور در برخی زمینه‌ها مانند بالگرد، تانک، هواپیما گرچه دانش بالایی دارد، اما به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند».

در انتهای این گزارش نیز آمده است بیانیه‌ها و اعلام مکرر از سوی ایران در این زمینه و بیان آنکه قرار است دیگر کشور‌ها را نیز تامین کند بیانگر آن است که ایران قصد دارد با فرصتی که از خروج اخیرش از تحریم تسلیحاتی بوجود آمده، رشد کند.

ماه گذشته تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران به پایان رسید و کشورمان در واردات و صادرات سلاح مختار شد. در آن زمان پایگاه المصدر نیوز در مطلبی پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران را به واقعیت پیوستن کابوس آمریکا توصیف کرد.

ایران در سال ۲۰۱۵ با کشور‌های عضو گروه ۱+۵ توافق هسته‌ای را به امضا رساند که ذیل این توافق تحریم‌های بین المللی علیه تهران در ازای وضع محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای ایران برداشته می‌شد. همچنین در برجام در خصوص لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر سال ۲۰۲۰ توافق شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، جمهوری اسلامی اکنون می‌تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را از هر منبع بدون هیچ محدودیت قانونی و صرفاً بر اساس نیاز‌های دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند تسلیحات دفاعی را بر اساس سیاست‌های خود صادر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
لطفا گزارشی درباره تولید بالگردهای امدادی تهیه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
ما میتوانیم اگر بخواهیم و تلاش کنیم
آخرین اخبار