۶۵۴ زوج مازندرانی تقاضای فرزندخواندگی کرده‌اند

۶۵۴ زوج مازندرانی از اواخر پارسال تاکنون تقاضای فرزندخواندگی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۶۵۴ زوج مازندرانی از اواخر پارسال تاکنون تقاضای فرزندخواندگی کرده‌اند، گفت: خانواده‌ها بعد از انجام اقدامات اولیه توسط مددکار در صورت مورد تایید بودن به کمیته استانی معرفی و در صورت تایید نهایی از سوی کمیته، فرزندان به خانواده‌ها واگذار می‌شوند.

او افزود: سازمان بهزیستی کشور جهت شفافیت و سهولت روند فرایند فرزند خواندگی اقدام به راه اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی کرد که با اجرایی شدن این سامانه فرایند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

گوهردهی گفت: همه افراد متقاضی سرپرستی چه در داخل کشور و چه در خارج می‌توانند از طریق این سامانه همه فرآیند‌ها را از مرحله ثبت نام تا پایان به صورت الکترونیکی دنبال کنند.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: بیشترین متقاضی مربوط به شهرستان ساری با ۱۳۸ مورد و کمترین مربوط به جویبار با ۴ مورد می‌باشد و همچنین ۱۳ مورد از متقاضیان خانم‌های بدون خانواده یا مجرد هستند و ۵۷۲ مورد خانواده‌های بدون فرزند و ۶۹ مورد نیز خانواده‌های دارای فرزند می‌باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.