آمادگی زیرساخت‌های لازم جهت معرفی اهر به عنوان شهر ورنی

 شهردار اهر از آمادگی تمامی زیرساخت‌های لازم جهت معرفی این شهر به عنوان شهر ورنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سرقینی شهردار اهر ورنی را جزو صنایع دستی منحصر به فرد منطقه ارسباران به‌ خصوص شهرستان  اهر ذکر کرد و گفت: انتخاب اهر به عنوان شهر ملی صنایع دستی اقدامی ارزشمند در راستای مطالبات این منطقه در حوزه صنایع دستی است.

او با اشاره به فعالیت‌های شهرداری اهر در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شهر ملی ورنی، گفت: با حمایت فرمانداری و همکاری اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان، تمهیدات لازم جهت معرفی اهر به عنوان شهر ملی ورنی آماده و در شرف اجرا است.

او افزود: احیای راسته سنتی ورنی فروشان، نصب تندیس ورنی، تاسیس خانه ورنی، اجرای دیوار ورنی در پارک ولایت، تهیه فیلم و کتاب اختصاصی برای معرفی ورنی، استفاده از نقوش ورنی در نقاشی‌های خیابانی و پلاک کوبی منازل هنرمندان ورنی باف از جمله اقداماتی است که با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان اهر انجام خواهد شد.

سرقینی گفت: امیدواریم با ایجاد و تکمیل تمامی زیرساخت‌های لازم جهت معرفی شهرستان اهر به عنوان شهر ملی ورنی، در آینده نزدیک  بتوانیم با حمایت و مشورت مسئولان، رسانه‌ها و اهالی فرهنگ و هنر، گامی در راستای ثبت اهر به عنوان شهر جهانی ورنی برداریم، چرا که این هنر ناب و زیبا مختص این شهرستان و منطقه ارسباران است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار