تولید سالانه ۳۶ هزار تن شیر در مرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از تولید سالانه ۳۶ هزارتن شیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صیادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در بازدید از مرکز جمع‌آوری شیر شرکت تعاونی کشاورزی و صنعت دامپروری یامچی شهرستان مرند گفت: شهرستان مرند دارای ۳۰ هزار راس دام سنگین است.

او گفت: شیر تولیدی شهرستان، در چهار مرکز جمع آوری با مجموع تقریبی ۲۰ هزار تن در شهرستان استحصال شده و پس از ارسال به مراکز تولید و کارخانجات استان، حدود ۱۶ هزار تن در سایر موارد همچون تهیه پنیر و ماست خانوار‌ها مصرف می‌شود.

او در رابطه با نبود صنایع تبدیلی، گفت: قطعا وجود صنایع تبدیلی در شهرستان، یکی از مهمترین خواسته‌های مردم بوده و نیازمند ورود بخش خصوصی در شهرستان است؛ این امر علاوه بر رونق دامداری و اشتغال در شهرستان مرند، باعث می‌شود تا دامداران، انگیزه بیشتری برای فعالیت و تولید محصول شیر داشته باشند.

صیادی افزود: یکی از مهمترین نیاز‌های اصلی شهرستان مرند، بحث احداث کارخانه‌های فرآوده‌های لبنی است که اکنون نیز یک مرکز مشغول به کار است، ولی به دلیل کمبود این کارخانه‌ها، شیر تولیدی در سطح شهرستان، به مرکز استان منتقل می‌شود.

او در خصوص نحوه نظارت بر تولید شیر گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار از جمله تب برفکی و بروسلوز به شیر، واکسیناسیون دام‌ها هر شش ماه یکبار و اندازه گیری بار میکروبی نیز به صورت روزانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.