دیدار بشار اسد و پوتین از طریق ویدئو کنفرانس

رؤسای جمهور سوریه و روسیه امروز از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری المیادین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس جمهور سوریه امروز دوشنبه از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر گفت و گو کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این دیدار اعلام کرد: روسیه تلاش ها برای عادی سازی اوضاع در سوریه را ادامه خواهد داد.
پوتین در ادامه سخنان خود، فرمول آستانه را در مورد سوریه مؤثر توصیف و تأکید کرد مسائل زیادی از جمله از بین برده شدن کانون های تروریسم حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به پناهجویان سوریه افزود: پناهجویان جوان می‌توانند از طریق تحت تاثیر قرار گرفتن گروه‌های تندرو تهدیدی برای کشو‌های میزبان باشند.

پوتین گفت که روسیه از برگزاری کنفرانس بین المللی پناهجویان حمایت می‌کند و هیات روسی در قالب یک هیات بلندپایه در این نشست شرکت خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه در این ویدیو کنفرانس حجم و میزان تراژدی انسانی در سوریه را همچنان بزرگ و گسترده دانست و گفت که روسیه نهایت تلاش خود را برای حمایت از حل و فصل اوضاع در سوریه به کار می‌گیرد.

پوتین تاکید کرد که بیش از ۶.۵ میلیون پناهجو خارج از سوریه بسر می‌برند که بیشترشان توانایی کار را دارند.

رئیس جمهور روسیه با اعلام اینکه حدود ۸۵۰ هزار پناهجو تاکنون به سوریه بازگشته‌اند بر تلاش برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان بیشتری به کشور تاکید کرد.

در همین ارتباط بشار اسد رئیس جمهور سوریه گفت که اولویت فرا روی دولت بازگشت پناهجویان به سوریه است.

اسد بر حل مشکلات پناهجویان سوری تاکید کرد و افزود: بخش بزرگی از پناهجویان تمایل به بازگشت به سوریه دارند و مانع بزرگ برای بازگشت آن‌ها «تروریسم و محاصره» است.

وی برگزاری این اجلاس را سرآغازی برای حل مشکلات کشور دانست و بر پایان محاصره ظالمانه و غیرقانونی علیه سوریه تاکید کرد تا بدین وسیله راه برای بازگشت پناهجویان به کشور فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار