راه اندازی دو سامانه پیش بینی و هشدار بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران

شهردار منطقه یک گفت: نصب سامانه رصد، پایش، هشدار سیل و یخبندان در ارتفاعات شمال تهران، خدمات رسانی را در حوادث غیر مترقبه سرعت می‌بخشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم رونمایی از فاز دوم سامانه‌های هشدار سریع سازمان مدیریت بحران (پیش بینی و هشدار سیل و یخبندان) که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، معاون وزیر کشور، رییس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیران ارشد شهرداری تهران و ... و مدیران ارشد منطقه یک برگزار شد با اشاره به راه اندازی دو سامانه پیش بینی و هشدار بارش برف در ارتفاعات شمالی تهران اظهار کرد: نصب سامانه رصد، پایش، هشدار سیل و یخبندان در ارتفاعات شمال تهران، خدمات رسانی را در حوادث غیر مترقبه سرعت می‌بخشد و از آسیب‌ها و خسارات اجتماعی، اقتصادی ناشی از سیلاب، برف و یخبندان به شهر تهران می‌کاهد.

او افزود: منطقه یک به دلیل موقعیت جغرافیایی و شیب تند ارتفاعات، منطقه‌ای پر خطر است و میزان بارش آن از متوسط شهر تهران ۲ برابر بیشتر است که با شهرستان‌های آبعلی و دماوند برابری می‌کند که در حال حاضر ۵ ایستگاه سنجش باران در ارتفاعات درکه، دربند، دارآباد، شهرک قائم (عج) و گردنه قوچک فعال هستند و دو ایستگاه سنجش برف در محلات شهرک قائم (عج) و ولنجک راه اندازی شده که اقدام موثری در راستای تکمیل ساختار مدیریت علمی بحران و تقویت تاب آوری شهر تهران محسوب می‌شوند.

موسوی بیان کرد: حوضچه‌های آرامش و رسوبگیر شمال تهران نزدیک به ۴۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارند که سالانه نزدیک ۱۱ هزار متر مکعب رسوبات از آن‌ها جمع آوری می‌شود که با این اقدام گل و لای فراوان آب رودخانه‌ها در بالادست گرفته و آب زلال به پایین دست هدایت می‌شوند.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: بارش‌های متعدد و سنگین برف در سال‌های گذشته فعالیت‌های شهری را با اختلال مواجه کرد که امیدواریم با راه اندازی این سامانه و کسب اطلاعات سنجش باران و برف، حجم، مدت و پیش بینی مکان سیلاب بتوانیم با شبیه سازی احتمالی بر روی حوادث طبیعی شهر تهران مدیریت صحیح داشته باشیم.

موسوی تعامل مناسب و بیشتر سازمان آب منطقه‌ای با مدیریت شهری را خواستار شد و گفت: نظارت پر رنگ‌تر سازمان آب منطقه‌ای بر بالادست رودخانه‌ها و هماهنگی و تعامل بیشتر با مدیریت شهری منطقه می‌تواند اقدامات موثری را در این حوزه رقم بزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، بارش برف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار