ضرورت احداث جاده از سد ستارخان به معدن مس سونگون

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بر ضرورت احداث جاده از سد ستارخان به معدن مس سونگون با سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع مس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس امشب در دیدارمدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران،فرماندار شهرستان اهر و مدیر مجتمع مس آذربایجان با کارکنان معدن مس مزرعه گفت:قبلاً معدن مس مزرعه را متروکه اعلام کرده بودند،اما با حمایت‌های مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران توانستیم این معدن را مجدداً احیا کنیم و از طرفی اخذ مجوز اکتشافات جدید در این معدن از نتیجه پیگیری‌ها است.

او بابیان این‌که اگر اکتشافات معدن مس مزرعه به نتیجه مثبت ختم شود می‌تواند در اشتغال، تولید و درآمد تأثیر زیادی داشته باشد افزود:خوشبختانه اکتشافات در مناطق روستا‌های مغار، بصیرآباد و مجیدآباد از ۴۰ روز قبل شروع شده و اکتشافات بین روستا‌های یخفروزان و قلندر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: حدود ۵ یا ۶ واحد از معادن شهرستان اهر در اختیار شرکت ملی صنایع مس ایران است و مردم اهر انتظار اشتغال جوانان بیکار را در این معادن دارند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس  با اشاره به نامناسب بودن جاده دسترسی به معدن مس مزرعه و روستا‌های هم‌جوار این معدن گفت: انتظار داریم با تأمین منابع از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران؛ بتوانیم راه دسترسی به معدن مس مزرعه و روستا‌های همجوار این معدن را بازسازی و مناسب‌سازی کنیم.

محرم‌زاده اضافه کرد:روستای یخفروزان مرکز دهستان اوچ هاجا شامل ۳۵ روستا و ۱۳۸۴ خانوار و با جمعیتی بالغ‌بر ۴۰۰۰ نفر؛ جوانان این دهستان سالن ورزشی را مطالبه می‌کنند و ما انتظار داریم شرکت ملی صنایع مس ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود این سالن ورزشی را در منطقه احداث کند.

او  با تاکید بر این‌که اجرای طرح سد جوان‌شیخ از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران از دیگر مطالبات مردم منطقه است گفت: سال‌های قبل مطالعات سد جوان‌شیخ انجام شده، ولی به دلیل عدم تأمین منابع مالی بلاتکلیف مانده است، لذا انتظار داریم شرکت ملی صنایع مس ایران این طرح را در راستای حمایت از کشاورزان و مردم منطقه این سد را احداث کند و در افزایش تولید و اشتغال روستاییان و کشاورزان ایفای نقش کند.

او خواستار احداث جاده از سد ستارخان به معدن مس سونگون با سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران شد و ابراز داشت: احداث جاده از سد ستارخان به معدن مس سونگون؛ علاوه بر کاهش مسافت بلکه در انتقال خوراک آهک از کارخانه آهک هیدراته اهر نیز نقش زیادی خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار