شمارش معکوس برای پیروزی بزرگ رزمندگان در قلب یمن/ فرار فرماندهان سعودی از پایگاه مهم و راهبردی «ماس» + تصاویر

با فرار مزدوران سعودی از پایگاه نظامی ماس، ریاض شکست بزرگ را در مرکز یمن پذیرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از شمال غرب استان مارب خبر می‌رسد، حملات گسترده و همه جانبه علیه عناصر ائتلاف سعودی در جریان است و پیشروی رزمندگان یمنی برای رسیدن به پایگاه مهم و راهبردی «ماس» ادامه دارد و عملیات به لحظات حساسی رسیده است.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب (قلب یمن) از نزدیک دنبال می‌کند در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: رزمندگان در محور جنوب شرقی پایگاه ماس (شمال غرب بخش مدغل) موفق شدند سه راه مهم «دومان» را به طور کامل از اشغال خارج و پاکسازی کنند.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های یمنی با این پیشروی جدید خود را به فاصله‌ای کمتر از ۳ کیلومتری پایگاه ماس رساندند، گفت: سه راه راهبردی «دومان» دروازه جنوب شرقی پایگاه ماس محسوب می‌شود و همچنین جاده «صنعاء - مارب» از این محور می‌گذرد.

شمارش معکوس برای پیروزی بزرگ رزمندگان در قلب یمن/ فرار فرماندهان سعودی از پایگاه مهم و راهبردی «ماس» + تصاویر
اعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی عملیات برای آزادسازی این سه راهی از حومه مناطق «نیعه العلیا و نیعه السفلی» صورت گرفت و حالا رزمندگان یمنی مستقر در این محور دو مسیر برای پیشروی به سمت پایگاه نظامی «ماس» پیش روی خود دارند.

وی افزود: رزمندگان یمنی می‌توانند از سه راهی «دومان» به سمت محور شمال غرب حرکت کنند و با پیشروی ۳ کیلومتری خود را به پایگاه «ماس» برسانند و تیر خلاص را به ائتلاف سعودی شلیک کنند که این راهبرد پاکسازی مناطق اشغالی جنوب پایگاه از جمله «قاع الحمراء و ...» را به دنبال خواهد داشت.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیرو‌های یمنی در حالت دوم هم می‌توانند از سه راهی دومان به سمت محور غربی و جاده «N ۵» یا همان صنعاء - مارب که از جنوب پایگاه ماس می‌گذرد، پیشروی کنند و خود را به رزمندگان مستقر در محور جنوب غرب پایگاه ماس برسانند.

وی افزود: در چنین شرایطی مناطق جنوبی پایگاه ماس (شمال غرب بخش مدغل) پاکسازی و امن خواهند شد و این پایگاه از محور‌های جنوب، شرق و غرب به طور کامل محاصره می‌شود و عناصر ائتلاف سعودی فقط می‌توانند از محور شمالی جان خود را نجات دهند و متواری شوند.


بیشتر بخوانید

شمارش معکوس برای پیروزی بزرگ رزمندگان در قلب یمن/ فرار فرماندهان سعودی از پایگاه مهم و راهبردی «ماس» + تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در جریان عملیات پاکسازی مناطق حومه پایگاه نظامی ماس، ده‌ها تن از عناصر ائتلاف را به هلاکت رساندند و زخمی کردند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی از جمله «علی حسن القلاضی رقیب، یاسر حسین رفعان، علی عبدالواحد دوکر الحداد، احمد حسن المشرعی و ...» دیده می‌شود.

همزمان با آزادی قریب الوقوع پایگاه ماس، عناصر مزدور ائتلاف سعودی دریافتند دیگر جایی در این محور ندارند و از شمال غرب استان مارب متواری شدند، اما قبایل بخش مدغل (الجدعان) با ایجاد پست‌های بازرسی شماری از مزدوران فراری از بخش مدغل و پایگاه ماس را بازداشت کردند.

به گفته منابع میدانی، ژنرال «صغیر بن عزیز» فرمانده ارتش دولت مستعفی و فراری (منصور هادی) و سایر فرماندهان سعودی از پایگاه ماس خارج شده اند و همین مسئله نشان می‌دهد ریاض شکست را در شمال غرب استان مارب پذیرفته است.

شمارش معکوس برای پیروزی بزرگ رزمندگان در قلب یمن/ فرار فرماندهان سعودی از پایگاه مهم و راهبردی «ماس» + تصاویر

پایگاه نظامی ماس آخرین و مهم‌ترین مقر ائتلاف سعودی در غرب و شمال غرب استان مارب به شمار می‌آید؛ این پایگاه مهم نقطه اتصال شهر مارب به شهر صنعاء (پایتخت) به شمار می‌آید و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

با پاکسازی این پایگاه، مناطق شمال غرب بخش «مدغل» و جنوب غرب بخش «رغوان» به صورت دومینوار از اشغال خارج خواهند شد؛ مقصد بعدی رزمندگان پس از آزادی پایگاه «ماس»، شهر مارب (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف سعودی در مرکز یمن) است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار