برنامه Parler در روز انتخابات آمریکا نزدیک به یک میلیون بار دانلود شد

برنامه Parler که در انتخابات آمریکا جایگزینی برای توئیتر و فیس بوک معرفی شد، رکورد دانلود را شکست و به رتبه یک رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه Parler یک شبکه اجتماعی محافظه کار  بوده که به عنوان جایگزین ایدئولوژیک برای فیس بوک و توئیتر تاسیس شده است. عصبانیت محافظه کاران نسبت به شکست ترامپ منجر به افزایش دانلود این برنامه شد.

بر اساس داده‌های SensorTower، برنامه Parler از روز انتخابات تا ۸ نوامبر ۹۸۰ هزار بارگیری داشته که بیش از نیمی از این دانلود‌ها یعنی ۶۳۶ هزار بارگیری در روز یکشنبه انجام شده، این میزان آمار مجموع کل دانلود در فروشگاه Google Play و فروشگاه App iOS است.


بیشتر بخوانید


این افزایش دانلود Parler را به بالای رتبه بندی فروشگاه‌های اپلیکیشن نیز رسانده است. این برنامه در حال حاضر شماره برترین برنامه رایگان در App Store iOS است که دانلود آن در ۲ نوامبر به بیش از ۱۰۲۳ بار در روز افزایش یافت. همچنین در رتبه بندی Google Play نیز این برنامه شماره ۱ است، در حالی که در هفته گذشته ۴۸۶ بود. این برنامه در ایالات متحده تاکنون تقریباً ۳.۶ میلیون بار در هر SensorTower بارگیری شده است.

برنامه Parler جایگزین توئیتر در روز انتخابان آمریکا نزدیک به یک میلیون بار دانلود شد

پارلر قطب اصلی بسیاری از اعتراضات محافظه کاران به نتایج اخیر انتخابات است. تعدادی از صاحب نظران برجسته محافظه کار از سرخوردگی اعتدال در توئیتر و فیس بوک، طرفداران ترامپ را به پیوستن به این شبکه در روز‌های اخیر ترغیب کرده اند.

همچنین این برنامه به مکانی برای نوع نظریه‌های توطئه گرایانه راستگرایانه خصوصاً در مورد انتخابات تبدیل شده است. روز دوشنبه، پرلر در خلاصه‌ای از ایمیل خود، پست برتر خود را به عنوان گزارشی از NTD News همسو با فالون گونگ، با ادعای ناهنجاری‌های آماری در شمارش آرا اخیر، ذکر کرد.

سختگیری توئیتر و فیس بوک در انتخابات آمریکا

در ماه‌های اخیر، توییتر و فیس بوک هر دو سیاست‌های سختگیرانه‌ای را علیه اطلاعات غلط مربوط به رای گیری اتخاذ کردند، و این سیاست‌ها در سردرگمی پس از روز انتخابات به شدت اجرا شدند. اجرای این قانون به ویژه علیه ترامپ، از هر دو شبکه که برای ایجاد تردید‌های جعلی در مورد رای گیری از طریق پست، خواستار متوقف کردن شمارش آرا، و اعلام زود هنگام پیروزی انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا بود سختگیری‌هایی شده است. در نتیجه این تخلفات و سایر تخلفات، در مجموع ۱۶ توئیت از طرف ترامپ در روز‌های قبل و بعد از روز انتخابات با نوعی محدودیت از طرف توییتر روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار