استاندار سمنان:

بانک ها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان تلاش کنند

آشناگر گفت: بانک‌های عامل با توجه به شیوع کرونا ویروس و فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه ویدئوکنفرانسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان  با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل با توجه به شیوع کرونا ویروس و فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران دغدغه داشته باشند، گفت: در هفته‌های گذشته عملکرد تعدادی از بانک‌های عامل استان در ارائه تسهیلات بسیار قابل توجه است و بانک‌هایی که در ارائه تسهیلات تأخیر دارند، هرچه سریع‌تر برای جبران عقب ماندگی اقدام کنند.

او  با بیان اینکه علی‌رغم وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی می‌بایست مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان حل شود، افزود: برخی بانک‌ها در زمینه تسهیلات رونق تولید تاخیر دارند.

 آشناگر  با بیان اینکه کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی حضور پررنگ داشته باشند و با جدیت عملکرد مدیران در این مرکز رصد می‌شود، ابراز کرد: رسیدگی فوری به مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی به صورت متمرکز اقدامی مثبت در راستای حذف کاغذبازی‌های اداری و تسهیل در انجام امور اداری فعالان اقتصادی است.

استاندار سمنان  با بیان اینکه در آمار‌های ارائه شده نحوه تسهیلات رونق تولید به واحد‌های صنعتی و تولیدی اختلاف‌های عددی وجود دارد که برای هماهنگی ثبت داده‌ها باید اقدام‌های لازم شود، تاکید کرد: بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مدیران در بخش صنعت و تولید بر اساس داده‌های دستگاه‌های اجرایی است و ارائه داده‌های اشتباه در بعضی موارد می‌تواند به تصمیم‌گیری اشتباه یک مدیر بیانجامد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه مرکز فوریت رسیدگی به مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی همه روزه در خدمت صنعتگران و فعالان اقتصادی استان است و در روز‌های تعطیل هم به صورت تلفنی مشکلات تولیدکنندگان بررسی خواهد شد، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به حضور و پیگیری مستمر برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان در مرکز فوریت رسیدگی اقدام کنند.

علی رضا شریفی نژاد با اشاره به اینکه جذب اعتبار‌های ملی و تسهیلات شناور در نظر گرفته شده برای رونق کسب و کار به طور ویژه پیگیری شود و دستگاه‌های اجرایی استان این فرصت مهم برای ایجاد اشتغال پایدار را از دست ندهند، بیان کرد: بازگشت دوباره واحد‌های صنعتی، معدنی و تولیدی استان به چرخه تولید به طور ویژه در دستور کار معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان قرار دارد و این معاونت تمام تلاش خود را برای گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید در استان انجام خواهد داد.

او با بیان اینکه آمار تسهیلات پرداختی به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان نیازمند اصلاح است که باید هرچه سریع‌تر ساز و کار‌های مصوب شده در این جلسه برای اصلاح رویه در گام اجرایی قرار گیرد، افزود: تکمیل طرح‌های اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد در دست پیگیری است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.