رئیس مرکز بهداشت ایذه گفت: برنامه ریزی برای استقرار بهورز عشایر به منظور خدمات دهی به روستای پلم انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مردم  روستای پلم از حداقل‌های زندگی محروم هستند و برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی مشکلات زیادی دارند.

نعمت‌الله مقصودی رئیس مرکز بهداشت ایذه در گفت گو با خبرنگار ما گفت: خدمات دهی بهداشتی و درمانی برای مردم روستای پلم در بخش سوسن این شهرستان صورت می‌گیرد، مرکز خدمات جامع درمان سوسن به صورت ۲۴ ساعته با ۴ پزشک در حال فعالیت است.

او با اشاره به اینکه اهالی روستای پلم به صورت پراکنده و در فاصله‌های یک کیلومتری و ۵۰۰ متری از یکدیگر زندگی می‌کنند، بیان داشت: بهورزان و اکیپ سلامت سیار به اهالی روستای پلم خدمات ارائه می‌کنند، اما اگر مردم نیاز به خدمات بیشتر و کامل تری نیاز داشته باشند باید مسافتی ۳ ساعته را طی کنند تا به خانه بهداشت مرکز خدمات جامع جنگه برسند.

مقصودی افزود: طبق تعریف جمعیتی، خانه بهداشت برای تعداد ۵۰ الی ۶۰ خانه وار احداث نمی‌شود و باید از نزدیکترین مرکز، خدمات کامل دریافت کنند و بهورز مستقر در بافت روستایی خدمات بهداشتی و آموزشی را به مردم ارائه می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت ایذه ادامه داد: اهالی ساکن روستای پلم عشایر هستند که اردیبهشت ماه به استان چهارمحال و بختیاری کوچ کرده و آبان ماه در بخش سوسن شهرستان ایذه ساکن می‌شوند، برنامه ریزی برای فعالیت بهورزان در مناطق عشایری صورت گرفته است که  به آنها خدمات و آموزش‌های لازم را رائه کند.

منطقه پَلُم دره بهنا در نقطه سخت گذر در دهستان سوسن شرقی بخش سوسن در شهرستان ایذه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور بوده که شامل ۵ روستا مدره بَن‌ها، مَرآب سیاه، سَر تَوَرا، بره دِه، دره چینه است.

آخرین نقطه ماشین‌رو پیش از رسیدن به پلم زنگو منطقه‌ی فالح است. از فالح تا منطقه پلم زنگو ۴ تا ۵ ساعت سخت و طاقت‌فرسا پیاده‌روی وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.