همایش تعالی خانواده در مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار می‌شود

نخستین همایش ملی چالش‌ها و راهکار‌های تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی با محوریت آسیب‌های اجتماعی اسفندماه سالجاری در دانشگاه سیستان‌و بلوچستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت‌الاسلام احسان سامانی دبیر علمی همایش ملی چالش‌ها و راهکار‌های تعالی نهاد خانواده در مذاهب اسلامی روز چهارشنبه در این‌باره اظهارداشت: این همایش ملی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان و دانشگاه علوم اسلامی رضوی (مشهد مقدس) با ۴۰ گروه علمی و هفت کمیسیون تخصصی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احسان سامانی بیان کرد: تالار همایش‌های امام رضا (ع) دانشگاه سیستان‌وبلوچستان ۱۵ و ۱۶ اسفند میزبان این همایش ملی خواهد بود.

افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش تا ۲۰ بهمن فرصت دارند مقالات خود را به دبیرخانه این همایش به نشانی زاهدان، خیابان دانشگاه، دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، دانشکده الهیات ارسال کنند و مقالات برتر علاوه بر نمایه شدن، در ویژه‌نامه دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، کمیسیون‌های تخصصی به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت seminars.usb.ac.ir/fncefir و ایمیل research@theo.usb.ir و شماره تماس ۰۵۴۳۱۱۳۶۷۱۰ با دبیرخانه همایش در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سامانی با اشاره به کمیسیون‌های این همایش ملی افزود: فقه تطبیقی (ظرفیت فقه در حل معضلات فرا روی نهاد خانواده)، حقوق خصوصی (ظرفیت حقوق خصوصی در کاهش آسیب‌های ناشی از چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد خانواده و بررسی شیوه‌های حل اختلاف بومی و سنتی) و حقوق کیفری (بایسته‌های جرم انگاری و کیفرگذاری برای حل آسیب‌های اجتماعی نهاد خانواده، خشونت‌های خانوادگی مانند همسرآزاری و کودک آزاری) از محور‌های اصلی این همایش است.

او ادامه داد: علوم قرآنی (آسیب‌شناسی تربیت دینی کودکان در نهاد خانواده، واکاوی جایگاه خانواده در آماده‌سازی فرزندان برای ازدواج بر اساس قرآن و روایات، راهکار‌های ارتقاء سطح وفاداری و امنیت روانی در محیط خانواده)، ادیان و عرفان، علوم اجتماعی (آسیب‌شناسی اشکال همسرگزینی، ازدواج، فرزندآوری و طلاق در دیدگاه‌های اسلامی) و روانشناسی علوم تربیتی از دیگر محور‌های اصلی این همایش ملی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار