طرح محله محور کردن مقابله با کرونا در مازندران

استاندار مازندران از اجرای طرح پایش ناقلان کرونا و افراد آسیب پذیر در محله‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به لزوم فعالیت‌های محله محور با ورود گروه‌های بسیجی برای مقابله با کرونا، گفت: تردد غیرمجاز ناقلان ویروس کرونا، شمار آسیب دیدگان را افزایش داده و بنابراین نظارت‌های سنگین‌تر ضروری است.

او با تاکید بر لزوم عزم جدّی در قطع زنجیره انتقال بیماری، افزود: پس از شناسایی افراد ناقل، مدیریت قرنطینه، ایجاد تمهیدات مراقبتی و سرویس دهی باید انجام شود.

حسین زادگان به لزوم ایجاد بستر لازم برای همکاری با سپاه پاسداران اشاره و از ورود این نهاد و بسیج برای اجرای طرح پایش ناقلان کرونا و افراد آسیب پذیر با آئین نامه اجرایی اختصاصی در محله‌های مازندران در قالب طرح مشترک درمانی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

سیّدعبّاس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در این جلسه، بومی سازی طرح مقابله با ویروس کرونا در استان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ۵۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا و ۱۳۰ هزارنفر افراد در معرض آسیب کرونا تاکنون در مازندران شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه برای اجرای طرح زمینه سازی در استفاده سامانه ۴۰۳۰، نحوه ارجاع و شناسایی افراد در معرض ویروس کرونا و به کارگیری پزشکان خانواده در مازندران در نظر گرفته می‌شود، افزود: بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای خرید دستگاه اکسیژن ساز مورد نیاز بیمارستان‌های استان هزینه شد.

سرهنگ پاسدار مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به آمادگی گروه‌های بسیجی در همراهی با کادر درمان و بهداشت و بیمار یابی در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، گفت: ردیابی بیماران و خدمت رسانی به افراد در معرض خطر شامل این طرح می‌شود.

او با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در فعالسازی مساجد محله‌ها و پشتیبانی نهاد‌های انقلابی ورود یافته، خواستار آموزش و آگاهی سازی در شهرستان‌ها با همکاری صدا و سیما شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا را هدف نهایی پیاده سازی طرح قرنطینه‌ای برشمرد و گفت: بیش از ۴ هزار پایگاه بسیج در مساجد محلّه فعالیت داشته و پس از بررسی چند منظوره، طرحی مشترک برای رصد و پایش ویروس کووید ۱۹ ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار