در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مرکز پردیسان کلینیک و محلی برای تیمار حیوانات است/ آخرین وضعیت توله شیر کشف شده

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مرکز پردیسان، کلینیکی برای درمان، قرنطینه و بهبود حیوانات است.

شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در پارک پردیسان مرکزی برای نگهداری حیوانات وجود دارد، اظهار کرد: این مرکز کلینیکی برای تیمار، درمان و قرنطینه حیواناتی است که سلامتشان با مشکل مواجه است و از شکل باغ وحشی که در سال های اخیر داشت، خارج شده است.

او با اشاره به آخرین وضعیت توله شیر کشف شده در استان کردستان و انتقال آن به پارک پردیسان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه این توله شیر در شرایط بسیار نامناسب قرار داشت و تغذیه، چون گوشت و مرغ به مقدار زیادی به آن داده شده بود دچار نرمی استخوان شده است، به همین دلیل برای روند درمان مدتی است که بیمارستان مرکزی منتقل شده است.

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پس از آن که وضعیت توله شیر رو به بهبودی برود، به زودی برای ادامه روند درمان و نظارت بیشتر مجدد به پارک پردیسان منتقل خواهد شد.

منتظمی با اشاره به آخرین وضعیت توله خرسی که در اردیبهشت ماه از مریوان به پارک پردیسان منتقل شده بود، گفت: این توله خرس نیز به دلیل اینکه مادر خود را از دست داده بود، در این مرکز در حال نگهداری و حفاظت است که بعد از نگهداری و بزرگ و بالغ شدن این خرس سه ماهه، تصمیم برای انتقال و یا نگهداری او گرفته می‌شود.

مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: حیواناتی که در این مجموعه به بهبودی کامل دست پیدا می‌کنند، پس از بهبودی به صورت امانت در اختیار باغ وحش‌ها و مراکز نگهداری که از سوی سازمان محیط زیست تایید می‌شوند، قرار می‌گیرند و در این قضیه بحث خرید و فروش حیوانات به هیچ عنوان مطرح نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار