راهکارهای موفقیت کنکوری ها در دوران کرونا

یک مشاوره تحصیلی درباره نحوه عملکرد دانش آموزان در ایام کرونا توضیحاتی داد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور یک آزمون تستی ۴ گزینه‌ای است که برای ورود به دانشگاه‌ها و سنجیدن دانش آموزان گرفته می‌شود و منابع آن سال‌های دوم و سوم و پیش دانشگاهی مقطع دبیرستان است. البته به جز فیزیک که سال اول هم جزو منابع به حساب می‌آید. (رشته ریاضی)
در این میان برخی با کنکور مخالف هستند و در این باره تلاش می‌کنند و برخی دیگر موافق.
آموزش و پرورش به نتیجه رسیده که سوابق تحصیلی نباید بی نتیجه باشد پس ۲۵ % نتیجه کنکور و سوابق تحصیلی (نمرات کتبی امتحان نهایی سال سوم دبیرستان) است.
با همه گیری ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی، دانش آموزان زمان زیادی را دارند تا از این فرصت برای پیشرفت و تبدیل اهداف خود به واقعیت تلاش کنند.

حمیدرضا ذوالقدر مشاوره تحصیلی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد دانش آموزان در دوران کرونا اظهار کرد:دانش آموزان در ایام کرونا همانند دانش آموزان کنکوری در دوران دفاع مقدس هستند. اما با امید و تلاش می‌توانند آرزو‌های خود را شفاف‌تر و نزدیک‌تر ببینند.

وی با بیان اینکه آموزش ها به‌صورت مجازی هستند تصریح کرد:مدرسه به‌همراه اولیا باید بستری ایمن و کارآمد فراهم سازند تا دانش‌آموز با اعتماد به این فضا بدون تاخیر آموزش ها خود را شروع کند و به بهانه این‌که فعلا قرنطینه است و شروع مطالعه را به عقب نیندازد.

وی افزود: وقتی کاری آغاز می‌شود ناخودآگاه تمام نگرانی‌های ناشی از سختی کار به دنبال آن می‌آید و استرس یک عمل طبیعی است و در این ایام در دانش‌آموزان دیده می‌شود.

ذوالقدر با بیان این‌که دانش‌آموز با الگو قرار دادن هم‌سالان موفق و متعهد آن‌ها را برای خود انگیزه قرار دهد و امتحانات را برای شب امتحان واگذار نکنند،گفت:باتوجه به مجازی برگزار شدن دروس، دانش‌آموزان تمام مدت را در خانه هستند و از الان برای تمام درس‌ها برنامه‌ریزی داشته باشند، زیرا مطالعه منظم احساس اطمینان به دانش‌آموز می‌دهد و امتحان را فرصتی درباره کیفیت عملکرد در یادگیری قرار دهند.

این مشاوره تحصیلی گفت: پیش‌خوانی قبل از شروع کلاس‌های آنلاین و یادداشت برداری نکات مهم در زمان برگزاری کلاس‌ها یعنی این‌که دانش‌آموز با تغییر دیدگاه یک تفکر فعال دارد، زیرا پیش‌خوانی موجب می‌شود در زمان تدریس آنلاین با مرور مطالب نکات اصلی را آسان‌تر در ذهن خود طبقه‌بندی کند.

ذوالقدر با بیان این‌که در دوران کرونا با حفظ دستورالعمل های بهداشتی دانش‌آموزان روابط اجتماعی خود را به‌طور محدود حفظ کنند و گاهی به پیاده روی بروند گفت:معلم یا مشاور با دانش‌آموزانی که استرس و شرایط خوبی ندارند، آن‌ها را درک کرده و کمک کنند، کمک کردن نمره الکی دادن نیست، درک کردن یعنی این‌که از مطالبی که عنوان شده امتحان گرفته شود و با تحمیل نکردن فشار مضاعف آن‌ها را به سمت آینده‌ای روشن هدایت کنند.

این مشاوره تحصیلی گفت:نگرش مثبت عنصر اصلی در موفقیت است و دانش‌آموز باید بداند برای آینده خود درس می‌خواند و باید مدیریت زمان داشته باشد اگر نسبت به ماه‌های قبل پیشرفتی در روند تحصیلی‌اش حاصل نشد علت یابی کند و منابع استرس را در خود شناسایی کرده و آن را کنترل کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار