رضوان مدنی خبر داد؛

وجود بیش از هزار زن معتاد متجاهر در کشور/ افزایش ۱۷ درصدی ظرفیت مراکز نگهداری از زنان معتاد

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از وجود ۱۱۶۰ زن معتاد متجاهر در کشور، خبر داد.

فاطمه رضوان مدنی معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت مراکز نگهداری از زنان معتاد، اظهار کرد: در سراسر کشور مراکز مختلفی برای زنان معتاد خدمات ارائه می‌دهند و از آنها برای درمانشان نگهداری می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲۰ مرکز تحت عنوان مرکز سرپناه شبانه از ۱۰۲۷ زنان معتاد و ۱۲ مرکز تحت عنوان مرکز گذری زنان از ۳۰۵۴ زنان معتاد نگهداری می‌کنند همچنین کانکس‌ها، ۵۱۱ زنان معتاد و موبایل ون‌ها، ۱۲۱۰ زنان معتاد را تحت پوشش خود قرار داده اند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۴ مرکز توانمندسازی  برای زنان داریم که ۳۷۱ نفر تحت پوشش این مرکز هستند، گفت: در سال‌های گذشته چنین مرکزی که به زنان معتاد خدمات توانمندسازی ارائه دهد نداشتیم اما امسال این مراکز راه اندازی شده است.

رضوان مدنی بیان کرد: در سراسر کشور ۱۱۶۰ زن معتاد متجاهر داریم که از این تعداد ۵۳۰ تا ۵۴۰ نفر در تهران و مابقی در سایر استان ها تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع در ۲۰۷ مرکز ۲۳ هزار و ۹۱۲ نفر زن مصرف کننده تحت درمان و بازتوانی قرار دارند، ادامه داد: ظرفیت مراکز درمانی اعتیاد برای زنان معتاد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۷ درصدی داشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مگه زن معتاد متجاهر هم ميشه ؟
آخرین اخبار