تامین اعتبار خرید ۵۰ دستگاه تجهیزات کشاورزی در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: تسهیلات کشاورزی برای خرید ۵۰ دستگاه تجهیزات، ماشین‌آلات و کارگاه فرآوری پسته در شهرستان دامغان جذب اعتبار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: به منظور توسعه کشاورزی مکانیزه در سال زراعی جاری و در قالب برخورداری از تسهیلات خط شش، هفت و هشت اعتباری مکانیزاسیون سال ۹۹، تسهیلات لازم در شهرستان دامغان برای خرید ۵۰ مورد تراکتور با زیربخش‌های زراعت، باغبانی و ۲ خط کامل فرآوری پسته جذب شده است.

او ادامه داد: در جلسه روز‌های گذشته با وزیر جهادکشاورزی، ارائه تسهیلات با هدف حل مشکلات و برنامه ریزی برای تحقق اهداف کلان در حوزه کشاورزی شهرستان دامغان تصویب شد.

طباطبائیان به فعالیت بیش از پنج هزار باغدار و کشاورز در دامغان اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی جهاد کشاورزی در دامغان، افزایش ضریب مکانیزه شدن تجهیزات کشاورزی با برنامه ریزی تسهیلات بانکی است که از این طریق با افزایش سه برابری سهمیه خرید انواع تراکتور‌های باغی و زراعی به صورت مستقل، حرکت بسیار ارزشمندی در این بخش صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: تلاش برای کشاورزی و دامپروری مدرن با تکیه بر تجربه‌های بهره برداران شهرستان، بدون شک در سایه حمایت‌های دولت دور از دسترس نخواهد بود.

او اضافه کرد: تسهیلات ارائه شده طرح مکانیزاسیون کشاورزی تا پایان سال جاری با سود ۱۵ درصد و سهم آورده ۲۰ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود که همه بهره برداران می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ارائه درخواست خود در تمامی زیر بخش‌های کشاورزی اقدام کنند.

طباطبائیان گفت: در سال گذشته بیش از ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات جذب شد که شامل خرید ۳۰ تراکتور زراعی و باغی و ۹ دستگاه ادوات در بخش‌های مختلف زراعی و باغی بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: یکی از مولفه‌های اصلی بخش کشاورزی افزایش کمیت، کیفیت و میانگین تولید محصولات تولیدی با توسعه و تجهیز مکانیزاسیون است که علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش درآمد بهره برداران را نیز به دنبال دارد.

او ابراز کرد: با توجه به اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی یکی از راه‌های رسیدن به اهداف توسعه پایدار از سال ۱۳۹۱، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی جهت خرید ادوات، ماشین‌ها و تجهیزات کشاورزی در تمامی زیر بخش‌های کشاورزی به بهره برداران متقاضی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.