رضایی با تاکید بر مدیریت جهادی گفت: مدیریت حلقه مفقوده مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در افتتاحیه اولین دوره مدیریت راهبردی انقلابی یکی از نیاز‌های امروز جامعه را ارتقای مدیریت عنوان کرد و گفت:  جایگاه ایران روز به روز عظیم‌تر و بزرگ‌تر شده و می‌شود و بنابراین نیاز به اداره بهتر هم دارد.

او افزود: ایران ۱۰ سال قبل در یمن سوریه و عراق تعهدی نداشت، اما امروز چنین تعهدی برای ما ایجاد شده است.

نقش ایران در منطقه غرب آسیا پررنگ‌تر می‌شود

رضایی با اشاره به این که آمریکایی‌ها ده سال دیگر حتماً نقش کمتری در منطقه خواهند داشت افزود: به همین دلیل اسرائیل به دنبال رابطه با کشور‌های منطقه همچون امارات و بحرین است چرا که فهمیده است آمریکا در منطقه  با خلاء مواجه شده است.

او با بیان این که ایران ده سال دیگر در نقش‌آفرینی منطقه‌ای بزرگتر از امروز خواهد بود، افزود: آن‌ها به دنبال این هستند که ایران جای آمریکا را در منطقه پر نکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امنیت و اقتصاد ایران را با منطقه گره خورده دانست و تصریح کرد: اگر ایران در بیرون مرز‌ها حضور نداشته باشد در داخل با مشکل مواجه خواهد شد.

برای اداره منطقه نیازمند مدیریت قوی هستیم

رضایی با اشاره به برگزاری دوره مدیریت راهبردی انقلابی در قم گفت: در این دوره‌ها به دو مسئله حفظ تجربه مدیران گذشته با انتقال به نسل‌های بعدی و استفاده از اساتید مدیریت و نظریات مدیریتی و امثال آن باید جداً توجه شود.

او در تشریح مسئله اول حفظ تجربه مدیران گذشته را مهم دانست و  گفت: این مهم باعث می‌شود تا هر کس به دولت و مجلس می‌آید از صفر شروع نکند و مجدداً برای کشور هزینه درست نکنند.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در تجربه مدیران گذشته باید به مدیریت جهادی بهای بیشتری داد چرا که مدیریت آکادمیک بیان شده در کتب دانشگاهی به هیچ وجه با این مدیریت قابل مقایسه نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت را حلقه مفقوده مشکلات اقتصادی و فرهنگی دانست و گفت: مشکلات کشور مربوط به مسائل مدیریتی است و ربطی به نظام ندارد و در این دوره‌ها باید بتوانید این حلقه‌های مفقوده را پیدا کنید و آموزش دهید.

ضرورت استفاده از تجربه مدیریت دوران دفاع مقدس

رضایی استفاده از نظریات مدیریتی موجود در کتب را نیز مفید خواند و افزود: این مسائل هم می‌تواند در زمینه تقویت مدیریت موثر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال تصریح کرد: البته هیچ کدام از این‌ها به اندازه تجربه مدیریت‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس نمی‌شوند، چون این نوع مدیریت معجزه آفرید.

رضایی با تاکید بر استفاده از مدیریت انقلاب و نظام گفت: نمونه این مدیریت را امروز می‌توان در مقام معظم رهبری مشاهده کرد هرچند عنایات الهی در آن نقش دارد.

او از سخنان خود چنین نتیجه گرفت که باید تجارب مدیریتی امام و رهبری و دفاع مقدس در این دوره‌ها تدریس شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر مدیریت جهادی نبود انقلاب و دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسید.

محسن رضایی مدیریت را حلقه مفقوده در اقتصاد و فرهنگ دانست و گفت: در این دوره‌ها باید بتوانید این حلقه‌های مفقوده را پیدا کنید و آموزش دهید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار