طرز تهیه نان آچما ترکیه؛ فوق العاده خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه نان آچما را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌نان آچما یکی از نان‌های سنتی کشور ترکیه است. هر کشوری دارای یک سری نان‌های سنتی و مخصوص به خود است همان طور که کشور ما ایران علاوه بر نان‌هایی که امروزه به صورت گسترده تهیه می‌شود نان‌های خاصی همچون کلانه، نان یوخا، نان پیاز، پدفته و بورک را از قدیم تهیه می‌کرده است. نان آچما مانند هر نان دیگری روش‌های پخت مختلفی دارد که ما در اینجا روش کلی آن را برای شما توضیح می‌دهیم. یکی از مهمترین موادی که برای روی این نان به کار برده می‌شود کنجد است. همان طور که می‌دانید کنجد دارای خواص بسیاری است و حتی توصیه می‌شود که آن را خالی مصرف کنید. حال در اینجا ما شما را با تعدادی از خواص این ماده مقوی را آشنا می‌کنیم. کنجد را هم می‌توان به صورت دانه آن مصرف کرد و هم از روغن آن استفاده کرد. کنجد دارای طبعی گرم است و در کشور‌های فقیر نشین از کنجد به عنوان جایگزین گوشت استفاده می‌شود. دانه‌های کنجد سرشار از پروتئین با کیفیت هستند. پروتئین ۲۰ درصد از دانه کنجد را تشکیل می‌دهد. به ازای هر اونس از دانه کنجد، ۴.۷ گرم پروتئین در آن وجود دارد. دانه‌های کنجد حاوی منیزیم و سایر مواد مغذی هستند. روغن کنجد می‌تواند از دیابت پیشگیری کند و قادر است گلوکز پلاسما را در دیابت بسیار حساس بهبود ببخشد. دانه کنجد باعث کاهش فشار خون می‌شود و به سطح کلسترول خون کمک می‌کند، زیرا در برگیرنده فیتوسترول‌هایی است که تولید کلسترول را مسدود می‌سازد. دانه کنجد سیاه فیتوسترول بالاتری دارد. محتوای بالای روی در دانه‌های کنجد به تولید کلاژن کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید کلاژن باعث ایجاد الاستیسیته می‌شود و به ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن کمک می‌کند. مصرف منظم روغن کنجد سرطان پوست را کمتر می‌کند.


مواد لازم

مایه خمیر فوری: ۲ قاشق چای خوری
آرد سفید: ۴و۱/۲ پیمانه
نمک: ۱ قاشق چای خوری
شکر: ۱/۳ پیمانه
شیر گرم: ۱ پیمانه
آب گرم: ۱/۲ پیمانه
کره نرم: ۵۰ گرم
روغن مایع: ۱/۳ پیمانه
تخم مرغ سفیده و زرده جدا: ۲ عدد
تخم مرغ (زرده) دانه کنجد سیاه و سفید (اختیاری) برای رومال: به مقدار لازم


بیشتربخوانید

مراحل

ابتدا در یک کاسه متوسط ​​شیر و آب (گرمای شیر و آب باید در حدی باشد که دست نسوزد) شکر و مخمر را با هم مخلوط کنید.


روی ظرف را بپوشانید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا مخمر عمل بیاید.

آرد را ۳ مرتبه به خوبی الک کنید تا سبک شود.

سپس روغن، کره، نمک، سفیده تخم مرغ را در مخلوط شیر ریخته و مخلوط کنید و به تدریج آرد را اضافه کنید و با دستتان مخلوط کنید و ۱۰ دقیقه ورز دهید.


ظرف مناسبی را کمی چرب کنید و خمیر را داخلش قرار دهید و روی خمیر را با یه پارچه نم دار بپوشانید و خمیر را حدود ۲ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حسابی پف کند و لطیف شود.

حالا خمیر را به اندازه نارنگی تقسیم کنید و به صورت لوله نازک و بلندی در بیاورید و هر دو تا خمیر را با هم تاب داده و دور هم بپیچونید و دایره‌ای شکل در بیارید و توی سینی بگذارید.

روی خمیر را با زرده تخم مرغ بپوشانید و روی آن را کنجد، سیاهدانه و … بریزید و در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت تقریبا ۲۵ دقیقه قرار دهید تا قهوه‌ای طلایی شود.

منبع: غذالند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار