هانی زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکا سعی دارد حضور خود را در منطقه مشروع جلوه دهد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا همواره تلاش کرده است که از رهگذر اختلاف افکنی حضور خود را در منطقه خاورمیانه مشروع جلوه بدهد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار‌های پایان تنش در منطقه، گفت: حضور نامشروع آمریکا در منطقه موجب بروز اختلاف بین کشور‌های منطقه و کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس شده است، لذا این منطقه نیازمند همگرایی و رفاه بین ملت‌ها و کشور‌های منطقه است.

او افزود: حضور آمریکا در منطقه برآیند دنباله روی برخی از کشور‌های منطقه از سیاست‌های واشنگتن است. در طول ۴ دهه گذشته ثابت شده است که کشور‌های حوزه خلیج فارس تابعی از اراده آمریکا هستند و نمی‌توانند سیاست‌های مستقلی مبتنی بر منافع ملی داشته باشند و سیاست‌های خود را به دور از واشنگتن تعریف کنند.

هانی زاده با تاکید بر اینکه آمریکا همواره تلاش کرده است که از رهگذر اختلاف افکنی حضور خود را مشروع جلوه بدهد، گفت: ترامپ در طول ۴ سال گذشته  سعی کرده است از طریق اتهام زنی به ایران، فرافکنی و ایجاد اختلاف بین تهران و همسایگان عرب ما یک نوع باج خواهی بین این کشور‌ها ایجاد کند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مسائل بین الملل  تاکید کرد: واشنگتن از عربستان ۵۰۰ میلیارد دلار دریافت کرده و اختلافی که بین عربستان، قطر، امارات و بحرین ایجاد کرده است، نشان می‌دهد که این منطقه نیازی به حضور آمریکا ندارد، اگر کشور‌های حوزه خلیج فارس مستقل عمل کنند نیازی به دادن باج به آمریکا نیست و لزومی ندارد ناوگان واشنگتن در منطقه حضور داشته باشد.

هانی زاده ادامه داد: اگر کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس با سیاست ایران همراهی کنند منطقه به آرامش می‌رسد ونیازی به پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی برای حفظ امنیت خلیج فارس نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار