تعطیلی تماشاخانه سینما هنر شیراز برای همیشه

نخستین سالن تئاتر بلک باکس بخش خصوصی و تماشاخانه سینما هنر شیراز به دلیل مشکلات مالی برای همیشه تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجموعه فرهنگی هنری سینما هنر و نگارخانه افرا مجموعه کیان شامل نگارخانه و اولین سالن تئاتر بخش خصوصی شیراز که سال ۱۳۹۵ در جوار حافظیه برپا شده بود، به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد.

داوود صیادی مدیرمسئول سینما هنر شیراز، گفت: بیش از یکسال در حوزه هنرهای تجسمی و تئاتر فعال بودیم که بعد از آن کاربری سینما هنر نیز به این مجموعه افزوده شد.

او، بیان کرد: سینما هنر از نیمه‌های سال ۱۳۹۷ آماده سازی شد و در نوروز ۱۳۹۸ افتتاح شد که با تلاش هنرمندان شیراز کار مجموعه ادامه پیدا کرد تا هفته اول اسفندماه  پارسال که با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم و طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا از اولین صنوفی بودیم که تعطیل شدیم.

 صیادی، تصریح کرد: مشخص نبودن تاریخ بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما و فضاهای فرهنگی و هنری بلاتکلیفی برای ما به وجود آورد و در اکران نوروز امسال که درآمد خوبی برای سینماها داشت و جبران کننده ماه‌های کم فروش بود را از دست دادیم.

مدیرمسئول سینما هنر شیراز، با اشاره به اینکه پس از گذشت ۹ ماه از تعطیلی سینماها، این مجموعه یارای تاب آوردن هزینه‌ها را ندارد، ادامه داد: در این میان بی توجهی مسئولان و مدیران کلان کشور در موضوع هنر برای هزارمین بار ثابت کرد که اولویتی برای این بخش وجود ندارد و حمایتی از این بخش نشد.

او، افزود: هیچ اقدام عملی از سوی دولت انجام نشد و فقط محدود به معرفی تسهیلاتی شد که با کمال خجالت و تاسف بانک‌ها برای روزهای مشکلات مردم کیسه ۱۳ درصد سود دوخته بودند که برای ما مقدور نبود زیرا زمانی می‌توانیم وام را برای حمایت تلقی کنیم که با یک سود پایین و مجموعه در حال فعالیت باشد.

صیادی، اضافه کرد: در طول این مدت انتظار داشتیم مسئولان استانی فرهنگ و هنر به ما دلگرمی بدهند که این قضیه هم اتفاق نیفتاد و در نهایت این روند منجر به تعطیل شدن مجموعه فرهنگی هنری سینما هنر در میان افسوس علاقه مندان شد.

سینما هنر شیراز با تکنولوژی تصویر full HD لیزر Panasonic و صدای دیجیتال هوشمند Sony dolby۹+۱ با هدف ارائه بهترین خدمات به مخاطبان با ظرفیت ۱۰۰ نفر تجهیز شد و در سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طرفدار باران کوثری از 2 بهمن 99 برای همیشه و تا ابد
۱۹:۴۰ ۱۹ تير ۱۴۰۰
خیلی بد شد
آخرین اخبار