ویروس کرونا بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : ویروس کرونا بی‌رحمانه قربانی می‌گیرد و در کمین همه افراد است و تنها راه مقابله با آن رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا منصوری رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت : مطمئن‌ترین و امن‌ترین مکان برای در امان ماندن از شر این ویروس مهلک و کشنده در خانه ماندن و پرهیز از سفر‌های بی مورد و تردد‌های غیرضرور است.

او گفت : از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین از یک هزار و ۱۰۰ مورد نمونه گیری انجام شده ۳۴۳ تن به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۵ تن فوت کرده اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: هم اکنون ۱۳ تن در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) قصرشیرین بستری و تحت درمان هستند که حال ۲ تن از آن‌ها وخیم است.

منصوری ادامه داد: کار نظارت بر اماکن عمومی و اصناف و بازار نیز به طور مستمر انجام می‌شود و تمامی مشاغل نیز طبق اعلام ستاد کرونا به جز نانوایی‌ها و سوپر مارکت‌ها و قصابی و عرضه خشکبار تا ساعت ۱۸ عصر فعالیت کنند.

او گفت: مشاغل پرتراکم نیز باید به شرط تهویه مناسب و با ۵۰ درصد جمعیت فعالیت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین ادامه داد: تعطیلی برنامه‌های غیرضروری، رفت وآمدها، دورهمی‌ها و برگزاری آیین‌های تجمعی و مهمانی‌ها بهترین کار برای مقابله با کرونا در زمان کنونی است و با توجه به هشت ماه کار طاقت فرسا و خستگی ناپذیر کادر درمان مردم باید حتما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یار و یاور کادر درمان باشند.

او از افرادی که هرگونه علایم سرما خوردگی و یا بیماری‌های ویروسی را دارند خواست تا بهبودی کامل در منزل بمانند و از تردد در خیابان‌ها و سطح شهر خودداری کنند.

منصوری به افرادی که آزمایش کرونایشان مثبت می‌شود و یا فردی از اعضای خانواده شان به این بیماری مبتلا می‌شوند خواست تا زمان بهبودی کامل در منزل مانده و حتما ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند، چون فرد ناقل می‌تواند خطری برای تهدید سلامتی دیگر افراد باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار