آغاز سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در ۲۱ سایت استان کرمانشاه از چند روز گذشته آغاز شده و تا ۱۰ آذر ماه ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یاوری مدیرکل محیط زیست استان با بیان اینکه سرشماری پرندگان به دو دسته تقسیم می‌شود،گفت : یک سرشماری به پرندگان آبزی و کنار آبزی اختصاص دارد که هم اکنون در حال اجراست و دسته دیگر مخصوص پرندگان مهاجر است که از آذر ماه آغاز خواهد شد و تا اسفند ماه ادامه دارد.

او گفت : اگر شرایط آب و هوایی استان مهیا باشد ۱۰ تا ۱۵ درصد پرندگان در کنار تالاب‌ها جوجه ریزی خواهند کرد.

او به سرشماری پستانداران اشاره کرد و افزود: این سرشماری هفته آینده آغاز خواهد شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا سرشماری پستانداران متفاوت از سال‌های گذشته انجام می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: در سال‌های گذشته چند اکیپ از محیط بانان و کارشناسان محیط زیست از سراسر استان تشکیل و کار سرشماری را انجام می‌دادند، اما امسال سرشماری هر منطقه توسط کارشناسان و محیط بانان همان شهرستان انجام خواهد شد و در صورت نیاز اکیپ کمکی از شهرستان‌های مجاور برای کمک آنان اعزام خواهد شد.

یاوری افزود: خوشبختانه در ده سال گذشته آمار‌ها نشان از افزایش جمعیت حیات وحش استان دارد، به ویژه در گونه آهوی ایرانی که از اهمیت فراوانی برخوردار است.

او گفت: در سرشماری پارسال ۴ هزار و ۳۰۸ پرنده شامل گونه‌های مختلف از جمله حواصیل خاکستری و سفید، بوتیمار، خوتکا، اردک سر سبز و لک لک سفید در استان کرمانشاه سرشماری شدند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار