طرز تهیه سوپ کینوا با کوفته قلقلی؛ مقوی و خوشمزه

در گزارش زیر طرز تهیه سوپ کینوا را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ،سوپ کینوا با کوفته قلقلی یک غذای مقوی و انتخابی دلچسب برای روز‌های سرد و پائیزی است. اکثر ما از سوپ به عنوان یک پیش غذا یا خوراکی مخصوص روز‌های بیماری یاد می‌کنیم. در حالی که می‌توانیم تنها با اضافه کردن مواد مختلف آن را تبدیل به یک غذای بسیار خوشمزه کنیم که از اشتهای کاذب هم جلوگیری می‌کند.

یکی از این مواد غذایی کینوا است؛ کینوا که تقریبا چند سالی است استفاده از آن در کشورمان رایج شده به خاویار گیاهی معروف است و در مناطقی مانند آمریکای جنوبی کشت می‌شود. ویتامین‌ها و عناصر مورد نیاز بدن به وفور در این ماده غذایی یافت می‌شود، به همین دلیل به عنوان جایگزین برنج و غلاتی مانند گندم بسیار مناسب است. در ادامه این مطلب با طرز تهیه سوپ کینوا با کوفته قلقلی همراه ما باشید تا علاوه بر امتحان کردن طعم متفاوت کینوا یک وعده غذایی کامل و البته کم کالری را برای اعضای خانواده‌تان تهیه کنید.


بیشتر بخوانید:

مواد لازم برای تهیه سوپ کینوا با کوفته قلقلی
پیاز یک عدد
فلفل قرمز دو عدد
سیر یک حبه
پودر فلفل چیلی نصف قاشق چای‌خوری
گوجه فرنگی بدون پوست ۸۰۰ گرم
دانه کینوا ۱۰۰ گرم
عصاره سبزیجات ۵۰۰ میلی لیتر
بیبی اسفناج ۱۵۰ گرم
ریحان ۵۰ گرم
پنیر پارمسان به مقدار لازم
روغن کانولا دو ونیم قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای تهیه کوفته قلقلی

گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
تخم مرغ یک عدد
پیاز کوچک یک عدد
آرد سوخاری ۸۵ گرم

 

طرز تهیه سوپ کینوا با کوفته قلقلی

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این ما طرز تهیه یک سالاد کینوا و آووکادو خوشمزه را به شما آموزش داده‌ایم که به علت داشتن دانه کینوا بسیار مفید و مناسب یک رژیم غذایی سالم است. امروز، اما می‌خواهیم طرز تهیه یک سوپ دلچسب با استفاده از کینوا و کوفته قلقلی را با هم یاد بگیریم که یک وعده غذایی کامل و سرشار از ویتامین و پروتئین است.

برای شروع بهتر است ابتدا کوفته قلقلی‌ها را آماده کنید؛ پس یک کاسه بزرگ بردارید و گوشت چرخ کرده را داخل آن بریزید. تخم مرغ را در یک کاسه جدا خوب هم بزنید، سپس تخم مرغ هم زده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. یک پیاز کوچک را ریز خرد کنید یا رنده کنید و آب پیاز را کمی بگیرید. پیاز را همراه با آرد سوخاری و ادویه‌جات مورد نظرتان خوب مخلوط کنید و به کاسه اضافه کنید. پس از این که همه مواد را خوب مخلوط کردید، با دست کوفته‌های کوچک به اندازه گردو درست کنید.

یک ماهیتابه نچسب و بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن کانولا داخل آن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. کوفته قلقلی‌ها را به آرامی داخل ماهیتابه قرار دهید و دقت کنید که بهم نچسبند. کوفته قلقلی‌ها را تا زمانی که رنگ آن‌ها تغییر کند و کمی قهوه‌ای شود بپزید. سپس آن‌ها را به آرامی از ماهیتابه خارج کنید و داخل یک بشقاب جدا قرار دهید.

یک عدد پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. دو عدد فلفل قرمز را از وسط نصف کنید و دانه‌های آن را خارج کنید و فلفل را خرد کنید. حالا یک حبه سیر را پوست بگیرید و خرد کنید. یک قابلمه بزرگ بردارید و یک ونیم قاشق غذاخوری روغن کانولا داخل آن بریزید.

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز و فلفل را داخل قابلمه بریزید و به مدت هفت دقیقه سرخ کنید تا پیاز‌ها کمی طلایی شوند. حالا سیر خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید. زمانی که عطر سیر آشپزخانه را معطر کرد نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل چیلی اضافه کنید و هم بزنید. همه مواد را به مدت یک دقیقه تفت دهید.

گوجه فرنگی بدون پوست را نگینی خرد و به قابلمه اضافه کنید و هر از گاهی هم بزنید. ۵۰۰ میلی لیتر عصاره سبزیجات را داخل یک قابلمه متوسط بریزید، شما همچنین می‌توانید به جای عصاره سبزیجات از آب مرغ هم برای این سوپ استفاده کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هنگامی که آب داخل آن به جوش آمد کینوا را اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه بپزد.

در این مرحله کینوا پخته شده را به قابلمه حاوی گوجه فرنگی و پیاز اضافه کنید. نمک، فلفل و ادویه اضافه کنید و مزه آن را بچشید. سپس کوفته قلقلی‌ها و اسفناج‌ها را اضافه کنید. به مدت پنج تا هفت دقیقه یا بیشتر روی حرارت متوسط قرار دهید تا همه مواد خوب پخته شوند. سوپ شما آماده است. برای سرو مقداری از سوپ را داخل کاسه بریزید و روی آن را با مقداری پارمسان و ریحان خرد شده تزئین کنید؛ نوش جان.


نکات

اگر از قرص عصاره سبزیجات استفاده می‌کنید، ابتدا آن را در آب ولرم حل کنید. فراموش نکنید که نسبت آب به کینوآ باید سه به یک باشد، یعنی برای ۱۰۰ گرم کینوا ۳۰۰ میلی لیتر آب لازم است.

اگر به دنبال سوپ‌های مقوی و خوشمزه دیگری هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم سوپ زنجبیل و سوپ جعفری را از دست ندهید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار