سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۵ آبان؛

شروع مثبت بازار سرمایه در دومین روز هفته

بازار امروز یکشنبه با افزایش تقاضا در عمده نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز یکشنبه (۲۵ آبان ماه) بازار برای سومین روز متوالی با افزایش تقاضا و رشد قیمت همراه است و شاهد شروعی مثبت همراه با جهش قیمت در عمده نماد‌های بزرگ و کوچک هستیم.

///

///

در گروه خودرویی‌ها شاهد صف خرید بیش از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم بروی نماد خساپا هستیم. خودرو در قیمت ۳۵۸ تومان صف خرید بالای ۵۰۰ میلیون سهم دارد. خگستر صف خرید ۱۹۰ میلیون سهمی دارد.

در گروه بانکی‌ها نماد وبصادر در قیمت ۲۸۵ تومان صف خرید بیش از ۳۷۶ میلیون سهم دارد. وبملت در قیمت ۴۷۳ تومان قرار دارد و رشد حداکثری را تجربه می‌کند. تمام نماد‌ها با رشد قیمت همراه هستند.

موج مثبت تمام نماد‌های فلزات اساسی را با خود همراه کرده است. فولاد رشد ۴ درصد دارد و در قیمت ۱۲۷۹ تومان قرار دارد. فملی صف خرید بیش از ۱۴۸ میلیون سهم در قیمت ۲۱۹۲ تومان دارد. ذوب در قیمت ۴۵۷ تومان رشد ۳ درصد دارد. فخوز با پیشروی بیش از ۴ درصد را تجربه می‌کند.

نماد وغدیر در قیمت ۱۰۷۱ تومان صف خرید بیش از ۹۲ میلیون سهم دارد.

بترانس در قیمت ۲۵۲۰ تومان صف خرید ۸۵ میلیون سهمی دارد.

دارایکم در قیمت ۱۹۶۴۰ تومان در حال داد و ستد است.

رشد ۲۰هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۲۶۱هزار واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و فارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های انرژی۳، واتی و کحافظ بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه فرآورده‌های نفتی شرانل صف خرید بالای ۷ میلیون سهم دارد. شبندر در قیمت ۲۴۳۰ تومان قرار دارد و جهش بیش از ۴ درصد را تجربه می‌کند. شبریز رشد ۳ درصد دارد.

محصولات شیمیایی نیز با افزایش تقاضا همراه اند. شگویا٬ پارس٬ شصدف٬ شخارک٬ شفارس٬ ساینا٬‍ شپدیس و شوینده پر تقاضا داد و ستد می‌شوند.پترول٬ زاگرس٬ شلرد٬ نوری٬ پارس و شپلی مثبت و متعادل اند. شاروم٬ فارس و شیران متعادل و با گرایشی منفی همراه اند.

در ساعت ۹:۲۵ صف خرید خساپا عرضه شد. حجم معامله بیش از ۸۴۳ میلیون سهم است.

خودرو در محدوده ۳۴۵ تومان قرار گرفت.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۰هزار و ۴۴۰واحدی (۱.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و۲۶۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۸۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۸۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۳۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند و نماد‌های خودرو، خساپا و فولاد در گروه پرتراکنش‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به چهار هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید.

نماد خودرو با گذر از حجم بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۱۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۴۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۲۷۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، وملی و فوکا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۳۲۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید کاما، فملی و بترانس در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۸۲۰میلیارد تومان (۶۹ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۵۱۵میلیارد تومان (۴۴ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۳ نماد و حجم صف‌های فروش در ۷۰ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف س. توسعه و عمران استان اردبیل (ثتوسا) به ۱۲.۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش چهار هزار و ۶۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «استخراج کانه‌های فلزی» با تقاضای خرید ۱۷۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۳۹درصد از چهار هزار و ۶۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۲۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۱۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هشت هزار و ۸۷۰میلیارد تومان خواهد رسید.

مخابراتی‌ها امروز با افزایش تقاضا همراه اند. اخابر و همراه پر تقاضا داد و ستد می‌شوند.

کاشی و سرامیک نیز با بهبود تقاضا همراه اند. کترام٬ کپارس٬ کلوند٬ کصدف و کهرام نماد‌های مورد توجه گروه اند. کسعدی و کحافظ پر عرضه داد و ستد می‌شوند. کساوه نیز منفی و متعادل است.

برقی‌ها امروز معاملاتی پر عرضه را تجربه می‌کنند. ونیرو٬ وهور٬ بزاگرس و دماوند افت قیمت را تجربه می‌کنند. مبین٬ بمپنا ٬ آبادا٬ بجهرم و بفجر متعادل اند.

نماد خزامیا بازگشایی می‌شود.

شپنا با منفی ۶ بازشد.

در گروه حمل و نقلی‌ها نماد حکشتی در محدوده صفر تابلو قرار دارد و در قیمت ۲۵۳۰ تومان در حال داد و ستد است. توریل صف خرید دارد. حریل رشد ۲ درصد دارد.

شپنا پس از بازگشایی به صف خرید نشست.

تاپیکو با ۱۰ درصد منفی بازشد.

خودرویی‌ها مجددا با افزایش تقاضا و جهش قیمت همراه شدند. خودرو صف خرید دارد و خساپا و خگستر از دیگر نماد‌های دارای صف خرید هستند.

حقوقی‌ها حدود ۳۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد۱۴هزار و ۱۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۳ درصد یعنی هزار و ۸۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «خودرو و ساخت قطعات»، «سرمایه‌گذاری‌ها» و «استخراج کانه‌های فلزی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی»، «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد خودرو، ومعادن و صباح لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به فملی، کاما و شپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری ایران خودرو حدود ۱۳۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران ملی صنایع مس ایران با برتری حدود ۹۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۴۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۹۸۰میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار