وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت بانوان را در کاهش سوانح رانندگی نادیده نمی‌گیریم

اسلامی گفت: از ظرفیت بانوان به منظور آموزش مسائل ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی بهره می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش مجازی یادمان قربانیان سوانح ترافیکی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س) و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی صبح  امروز برگزار شد.

در این مراسم اسلامی با اشاره به اینکه پویش اجتماعی بانوان به عنوان مسئولیت اجتماعی در کشور آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: انضباط فکری و رفتاری را در جامعه باید افزایش دهیم و به اصلاح رفتاری اجتماعی به منظور جلوگیری از کاستی‌ها و نواقصی که موجب جان باختن افراد یا تلفات رانندگی می‌شود، بپردازیم.

او با اشاره به اینکه پیشگیری از سوانح یک مسئولیت اجتماعی و فراگیر است که راننده بزرگ ترین مسئولیت را باید در آن ایفا کند، افزود: امیدوار هستیم که با بکار گیری ظرفیت بانوان، تاثیرگذاری ماندگار آنان را در رفتار اجتماعی به خصوص در بخش ترافیک شاهد باشیم. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی این مسئولیت اجتماعی نه به عنوان اقدام یک هفته‌ای بلکه به عنوان پایه گذاری یک فرهنگ اجتماعی با نقش آفرینی بانوان که محوریت زیادی در تعلیم و تربیت دارند باید ماندگار شود و برای تداوم آن همین امروز میثاق ببندیم تا اقدام موثر را پایه گذاری کنیم.

اسلامی تاکید کرد: در یک دوره‌ای شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بوده ایم، اما در سال ۹۶ متاسفانه منحنی تصادفات برعکس شد و در چند سال اخیر شاهد رشد تلفات جاده‌ای مواجه شدیم که با تمهیدات اندیشیده شده میزان تلفات را کاهش دادیم چرا که این میزان از تصادفات اصلا مورد قبول ما نیست.

او با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری‌های انجام شده میزان تصادفات رانندگی را سر و سامان داده ایم، بیان کرد: در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها که ایمنی خیلی بیشتری وجود دارد تعداد تصادفات و تلفات نسبت به تلفات جاده‌های اصلی و دو طرفه بیشتر شده است و اکثر آن‌ها به علت توجه نداشتن به جلو، خستگی، حواس پرتی و خواب آلودگی بوده است.

حمل و نقل ایمن نیازمند آموزش به خانواده‌هاست

در ادامه معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان اظهار کرد: امروزه مسئله حمل و نقل ایمن و رانندگی خانواده ها یک موضوع اساسی بوده که ارتقای سطح آگاهی، شناخت نسبت به مسائل و آموزش‌های لازم در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و روی کیفیت سطح زندگی مردم تاثیرگذار خواهد بود.

او افزود: سبک زندگی خود را باید برای حمل و نقل عمومی و چگونگی رانندگی کردن تفییر دهیم چرا که بسیاری از خانواده‌های ایرانی دارای اتومبیل هستند و باید فرهنگ استفاده از آن را به فرزندان بیاموزند؛ البته خوشبختانه دستگاه‌های  گوناگونی در این حوزه  حمایت‌های لازم را انجام دادند.

ابتکار تصریح کرد: دستگاه های مربوط  به سوانح رانندگی باید از قربانیان و خانواده‌های آسیب دیده رانندگی  حمایت‌های لازم را انجام دهند و این موضوع از نظر جنبه روان شناختی و انسانی نیاز به پیگیری دارد. یکی از رویکرد‌های مهم دولت حمایت از خانواده است و وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از مهم‌ترین وزارت‌ها در موضوع حمل و نقل وظیفه خود را انجام داده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار