لزوم شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در امیدیه

فرماندار شهرستان امیدیه گفت: دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این شهرستان باید هرچه سریعتر شناسایی شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه گفت: جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با محوریت شناسایی و معرفی دانش آموزان بازمانده از تحصیل برگزار شد.

او یکی از مهمترین و اساسی‌ترین حقوق هر انسان به خصوص در سنین متعارف ابتدایی (۱۲-۶) را حق تعلیم و تربیت، آموزش و یادگیری دانست و افزود: اما برخی از مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی مانع از حصول این حق و وصول به یکی از اهداف مهم نظام مقدس تعلیم و تربیت می‌شود.

رفیعی اظهار داشت: موضوع کودکان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه شهری و روستایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چراکه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بزرگترین سرمایه‌گذاری در کشور است.

فرماندار امیدیه بیان کرد: تمرکز برای تامین، ارتقای امکانات و بستر‌های رشد علمی برای بخشی از دانش آموزان از عدالت به دور است و باید این فرصت برای همه دانش آموزان فراهم شود، چراکه دانش آموزان مستعد بی بضاعتی در شهرستان وجود دارند که می‌توانند سرمایه‌های بزرگی برای جامعه باشند و در صورت غفلت و بی توجهی به آن‌ها این سرمایه‌ها هدر می‌رود و یا با انحرافشان به دیگر سرمایه‌های جامعه آسیب وارد می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه جذب بازماندگان از تحصیل مانند یک پروژه مهم است که باید همیشه در اولویت کار اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان قرار داشته باشد، ادامه داد: دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای شناسایی دانش آموزان روستایی بازمانده از تحصیل هستند که می‌توانند نقش بسزایی در کنار آموزش و پرورش ایفا کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار