افزایش بستری‌های کرونایی در ساوه و زرندیه

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه از افزایش بستری‌های کرونایی در ساوه و زرندیه خبر داد.

عزیزی معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با تشریح وضعیت بهداشت و درمان شهرستان ساوه در زمینه کرونا گفت: آمار بستری‌های در شهرستان ساوه و زرندیه افزایش یافته است.

عزیزی افزود: ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

او اضافه کرد: میزان بستری‌های بیماری کویید ۱۹ در ساوه و زرندیه روزانه به ۲۵ تا ۳۵ نفر رسیده است که در مقایسه با مهر ماه، تقریبا دو برابر شده است که ضرورت توجه بیشتر مردم به نکات بهداشتی را می‌طلبد.

حسینی شهردار ساوه هم گفت: اعمال محدودیت‌ها در سطح شهر ساوه، صرفا بخاطر سلامت مردم است که در این مقطع برای ما در اولویت اصلی در مدیریت شهری است.

با تصویب اعمال محدودیت‌های تعطیلی ساعت ۱۸، متاسفانه به علت نبود نظارت کافی، اصناف توجه کافی به تعطیلی واحد‌های خود در ساوه ندارند.

پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا، فعالیت مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در اراک و ساوه از ۲۰ آبانماه به مدت یک ماه تا ساعت ۱۸ خواهد بود و بعد از این ساعت در صورت فعالیت، پلیس اماکن می‌تواند راسا اقدام به پلمب واحد صنفی کند.

از ۲۴ آبانماه تا ۲۴ آذرماه نیز تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهر‌های اراک و ساوه ممنوع خواهد بود و هرگونه تردد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی روبرو می‌شود.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کویید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون در موج دوم کرونا برخی از شهر‌های استان مرکزی از جمله ساوه در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.