برنامه ای شاد برای کودکان در روزهای قرنطینه

«دست کی بالا» روز‌های فرد حوالی روی آنتن شبکه دو سیما می رود.

سید محسن مناجاتی تهیه کننده برنامه «دست کی بالا» در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «دست کی بالا» در ۵۰ قسمت ویژه مخاطبان خردسال و کودک با کارگردانی هنری زهرا حق جویی روی آنتن می‌رود و در آن شخصیت گیتی خانم با اجرای گیتی خامنه برایشان قصه می‌گوید و عمو بهروز با اجرای محمدرضا بهروز در کنار شخصیت‌های عروسکی به نام توتک و زاغک ماجرا‌های هر قسمت را جلو می‌برند.

وی ادامه داد: این مجموعه قصد دارد در روز‌های شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی کودکان و خردسالان اوقات شاد و در ضمن آموزشی را برای آنان ایجاد کند. «دست کی بالا» روز‌های فرد حوالی ساعت ۹ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

سرگرمی، آموزش، تفریح و ورزش بخش های متنوع «دست کی بالا»

مناجاتی عنوان کرد: من بیش از دو سال و نیم، حدود ۲۰۰ برنامه رنگین کمان در شبکه پنج سیما را برای گروه سنی خردسال تولید کردم و با توجه به شناخت مخاطب و نیازمندی‌های این گروه سنی، علاقه‌مند به این بخش هستم، پس با تیم محتوایی و هنری که سال هاست تجربه ساخت برنامه در این حوزه را داریم، برای تولید این برنامه وارد عمل شدیم. البته برنامه سازی برای کودک به خصوص برای خردسال سخت‌تر از تولید برنامه‌های دیگر است.

این تهیه کننده اظهار کرد: در این برنامه بخش‌هایی برای سرگرمی، آموزش، تفریح و ورزش طراحی شده است و بچه‌ها می‌توانند نمایش و طرح موضوع، قصه گویی و آموزش راه و رسم خوب بودن، درست فکر کردن و صحیح تصمیم گرفتن، ورزش و تفریح به صورت موزیکال، کار با وسایل، آموزش و ساخت اسباب بازی و کاردستی با وسایل دورریختنی، آموزش عملی علوم و تجربیات زندگی و بخش‌های فکری و تفریحی را در کنار یکدیگر تماشا کنند.

سرگرمی، آموزش، تفریح و ورزش بخش های متنوع «دست کی بالا»

وی افزود:یکی از شخصیت‌های اصلی برنامه با نام گیتی خانم را گیتی خامنه اجرا می‌کند که آموزش و بیان رسم خوب بودن و زندگی بهتر را به زبان قصه برای بچه‌ها و والدین توضیح می‌دهد.

مناجاتی عنوان کرد: دکور برنامه شاد است و کمی هم حال و هوای نوستالژی دارد و احتمالا مخاطبان بزرگسال را یاد دکور برنامه‌های کودک زمان بچگی خودشان می‌اندازد. دکور سرزمین «دست کی بالا» با طراحی مهدی اکبری، به گونه‌ای است که ما بعد از بیماری کرونا بچه‌ها را به صورت گروهی در جمع خود خواهیم داشت. در حال حاضر هم با رعایت مباحث بهداشتی سه کودک به همراه یکی از والدین خود که از طریق پیامک برنامه یا فضای مجازی برنامه با ما ارتباط بر قرار می‌کنند، در برنامه حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.