جان بولتون: تاریخ از ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور ورشکسته یاد می‌کند

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که تاریخ از دونالد ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور ورشکسته یاد خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرید زکریا در شبکه سی‌ان‌ان میزبان جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق ترامپ بود و از او درباره عملکرد چهارساله رئیس جمهور آمریکا پرسید. 

جان بولتون در این مصاحبه ضمن اشاره به شکست دونالد ترامپ در انتخابات گفت: «تاریخ از ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور شکست‌خورده یاد خواهد کرد».

مشاور امنیت ملی سابق ترامپ افزود: «ترامپ فرصت های متعدد و خوب بین‌المللی که منافع آمریکا را تضمین می‌کرد را از دست داد». 

وی درباره علت ناکامی ترامپ هم گفت: «ترامپ از تمرکز کافی برخوردار نبود تا بتواند سیاست آمریکا را به طور متناسب تنظیم کند».

بولتون که پیش از این یکی از افراد مهم کاخ سفید بشمار می‌رفت سرانجام پس از اختلافات طولانی مجبور به ترک دولت آمریکا شد. وی پس از آن، کتابی تحت عنوان «آنچه در آن اتاق رخ داد» نوشت و در آن به پشت پرده ناتوانی و عدم مدیریت صحیح دونالد ترامپ پرداخت. 

بولتون در خصوص رفتار لجاجت آمیز ترامپ در خصوص عدم اعتراف به پیروزی جو بایدن، گفت: «ترامپ در خصوص اتهام‌ها مبنی بر اینکه چطور در انتخابات تقلب شد و چه کسی به او خیانت کرد پرونده سازی می‌کند. به همین خاطر است که من همیشه این حس را داشتم که او مجددا به عنوان رئیس جمهور انتخاب نخواهد شد. ترامپ تا قبل از اینکه آسیب‌های زیادی نزند، این اتاق را ترک نخواهد کرد».

وی در ادامه افزود: «آسیب زدن به دولت جو بایدن بواسطه تاخیر در شروع دوره انتقال قدرت هدف ترامپ است». بولتون این را هم گفت که ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات نهایتا به حزب جمهوری‌خواه آسیب می‌زند.

گفتنی است، دونالد ترامپ روز گذشته در توئیتی، بولتون را خنگ‌ترین فرد کابینه خود خواند که پیشنهادی جز تشویق به جنگ نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار