درگیری‌های شدید گروه‌های وابسته به امارات و عربستان در جنوب یمن

شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی اعلام کرد درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح وابسته به امارات و عربستان در استان «ابین» در جنوب یمن در حال شدت گرفتن است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، در حالی که مردم یمن در استان‌های «حضرموت» و «المهره» برای اعلام مخالفت با حضور امارات و عربستان در استان‌های جنوبی یمن، تظاهرات برگزار کردند، درگیری‌ها بین گروه‌های وابسته به امارات و عربستان در استان «ابین» در حال شدت گرفتن است.

درگیری‌های مسلحانه بین گروه‌های مسلح وابسته به عربستان و امارات در استان ابین در جنوب یمن و اعزام تجهیزات نظامی دو طرف ادامه دارد. در نتیجه، شکاف اختلافات بین دو طرف در خصوص اجرای توافق ریاض در حال افزایش است. در همین حال، استان‌های حضرموت و المهره در جنوب عرصه برگزاری تظاهرات و خشم مردم در قبال حضور امارات و عربستان در این مناطق بود.

«علی الذهب» خبرنگار این شبکه گزارش داد: درگیری‌ها در ابین بین نیرو‌های شورای انتقالی طرفدار امارات و نیرو‌های دولت منصور هادی، رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن و حزب اصلاح تحت حمایت عربستان شدت گرفت. اطلاعات میدانی حاکی از کشته و زخمی شدن شمار زیادی از دو طرف در پی شدت گرفتن درگیری‌ها طی روز‌های اخیر در منطقه «تل شیخ سالم» و «الطریه» در شرق شهر «زنجبار» است.

«عارف العامری» فعال سیاسی جنوب یمن گفت: «استان‌های لحج و ابین به منزله درگاه‌های مشرف بر عدن هستند. ازین رو، هر گروهی برای تسلط بر بیشترین مساحت این منطقه تلاش می‌کند تا در سطح بیشتری بر استان عدن تسلط داشته باشد.»

خبرنگار این شبکه افزود: افزایش روند رویارویی‌ها بین امارات و عربستان و ادامه اعزام تجهیزات نظامی به ابین، با فضای تنش آمیز در استان‌های حضرموت و المهره همراه بود؛ استان‌هایی که شاهد موج خشم مردمی در مخالفت با اقدامات ابوظبی و ریاض بودند. در پی این موضوع، عربستان از طریق عوامل خود تجهیزات نظامی گسترده‌ای به حضرموت اعزام کرد تا برای گسترش استقرار خود در منطقه تلاش کند. همزمان ریاض قایق‌های نظامی را در ساحل‌های استان المهره مستقر کرد.

«مجیب شمسان» کارشناس مسائل نظامی گفت: «درگیری‌های کنونی بیش از آنکه در راستای منافع یمنی‌ها باشد، به منزله راهبرد و تاکتیکی است که ائتلاف متجاوز از آن برای از بین بردن بافت اجتماعی در این مناطق استفاده می‌کند تا بتواند شرایط لازم را برای تحقق اهداف راهبردی با هدف غارت ثروت‌های این منطقه، فراهم کند.»

خبرنگار این شبکه افزود: افزایش درگیری‌ها در استان‌های جنوبی به منزله شاخص دیگری برای شکست توافق ریاض است که وارد دومین سال خود شد. به ویژه که رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت به حالت تعلیق درآمد و اختلافات بین دو طرف در خصوص اجرای سازوکار‌های توافق سعودی در دو مرحله افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار