معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران مطرح کرد؛

هیچ واحد تولیدی صنعتی در استان تهران تعطیل نشده

عسگری با اشاره به فعال سازی ۱۲۹ واحد تولیدی راکد گفت: هیچ واحد تولیدی صنعتی در استان تهران تعطیل نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه شورای اطلاع رسانی استان تهران به ریاست شکراله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و با حضور حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران و سایر مسئولان برگزار شد.
عسگری در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه معاونت اقتصادی گفت: پیگیری و تسریع در حل مشکلات واحد‌های تولیدی اولویت مهم در سال جهش تولید است که اقدامات ما معطوف این مهم می‌باشد.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری رشد ۲۱ درصدی جواز تاسیس در بخش کشاورزی و رشد ۳۶ درصدی پروانه بهره برداری در بخش کشاورزی را شاهد بودیم، ضمن اینکه جواز تاسیس در بخش صنعتی نیز با رشد ۱۶۰ درصدی همراه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: رشد ۳۵ درصدی جواز تاسیس در بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رشد ۷ درصدی پروانه بهره برداری در این بخش نیز از دیگر اقدامات مطلوب در این حوزه است.

عسگری سپس با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات حمایت از تولید پرداخت شده است گفت: فعال سازی ۱۲۹ واحد تولیدی راکد و تعیین تکلیف ۱۸ واحد تملیکی و تولیدی نیز از دیگر اقدامات موثر در شش ماهه اول سال جاری بوده است، ضمن اینکه با پیگیری و همکاری اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و برگزاری جلسات مستمر در شش ماهه سال جاری هیچ کدام از واحد‌های تولیدی صنعتی استان تهران تعطیل نشده است.

وی با اشاره به موثر بودن اقدامات در کاهش نرخ بیکاری گفت: نرخ بیکاری استان تهران در سال ۹۸ حدود ۱۰.۲ درصد بوده که در بهار سال جاری با کاهش ۱.۴ درصدی به ۸.۸ درصد رسید؛ همچنین نرخ بیکاری در تابستان سال گذشته ۱۰.۸ درصد بوده که با کاهش ۴.۴ درصدی به ۶.۴ درصد در تابستان سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار