معلمان تعیین کننده برنامه برای آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا هستند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : تعیین برنامه عمل برای آموزش دانش‌آموزان در ایام کرونا توسط معلمان ضروری و مهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه به منظور استمرار آموزش و یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سال جاری، به جهت برنامه‌ریزی، تداوم جریان آموزش در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و در شرایط بیماری کرونا، و به منظور اطمینان از استمرار فرایند یاددهی و یادگیری مطلوب، گفت : تداوم جریان آموزشی صرفا به معنی ارائه درس جدید نیست، بلکه آنچه مدیر و معلم را متمایز می‌کند، مسئولیت رصد یادگیری دانش‌آموزان است، لذا لازم است برای اطمینان از حصول یادگیری در دانش‌آموزان و نظارت نظام‌مند بر این امر مورد توجه قرار بگیرد.

او گفت : در مرحله‌ی اول از آموزش و یادگیری دانش‌آموزان، تعیین برنامه عمل کلاس درس از طریق مشخص نمودن نحوه‌ی دسترسی آن‌ها به آموزش حضوری یا مجازی است. مرحله بعدی تعیین برنامه هفتگی کلاس درس براساس نوع دسترسی دانش‌آموزان به آموزش است، که در چه روز‌ها و چه ساعاتی برگزار می‌شود.

فضلی افزود: اجرای درست آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در چنین شرایطی بیش از گذشته نیازمند اطلاع‌رسانی درست به والدین آن‌ها است، بنابراین معلمان گرامی و مدیران باید وضعیت دانش‌آموزان، برنامه کلاسی و الگوی آموزش ترکیبی را در اختیار والدین قرار دهند و ارتباط با والدین در چنین شرایطی بیش از گذشته باید پر رنگ شود.

معاون آموزش ابتدایی استان افزود: اجرای درست آموزش، کیفیت آن و یادگیری دانش‌آموزان نیازمند پایش، نظارت و مدیریت اقدامات فوق توسط مدیر مدرسه و ارائه بازخورد‌های به موقع می‌باشد لذا به همین منظور پیشنهاد می‌شود یکبار والدین به صورت داوطلب برای همراهی با معلم در کلاس شاد حضور داشته باشد و اگر لازم بدانیم اقدامات انجام شده مدیران و معلمان در این زمینه و میزان مشارکت والدین را، از ملاک‌های اصلی ارزیابی مدارس محسوب می‌کنیم و روسا و کارشناسان ضمن تبیین این اقدامات برحسن اجرای آن نظارت کامل دارند و پایش و بازخورد لازم را به‌صورت مداوم به مدارس انجام می‌دهند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار