ریحانه مبینی رکورد دار پرش طول کشورمان درباره شرایط تمرینی اش توضیحاتی داد.

ریحانه مبینی رکورد دار پرش طول بانوان  کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تمرینی اش اظهار کرد: در حال حاضر در فصل آمادگی عمومی به سر می‌برم و هفته‌ای ۷ جلسه تمرین دارم که ۲ جلسه اختصاص به تمرینات بدنسازی و بقیه هم به تمرینات در پیست اختصاص دارد. خدا را شکر شرایط تمرینی ام رضایت بخش است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان تمرین می‌کنم شرایط امکاناتی شهرم نسبت به تهران و سایر استان‌ها کمتر است. همچنین با سرد شدن هوا امکاناتی همانند پیست سرپوشیده نداریم و همین موضوع  شرایط تمرینی را  برای ما با مشکل مواجه می کند. البته با وجود این اتفاق سعی می‌کنم به محدودیت‌ها چندان فکر نکنم، زیرا انگیزه و امید خود را از دست می‌دهم و به نوعی شرایط برای پیشرفت از قبل  سخت‌تر می‌شود.  

پول به اندازه فوتبال در دو و میدانی وجود ندارد 

مبینی گفت: البته فدراسیون دو و میدانی و باشگاه پلیمر خلیج فارس به خوبی از ما حمایت می‌کنند و تا جایی که از عهده آن‌ها برمی آید شرایط تمرینی خوبی را فراهم می‌کنند تا بتوانیم بهتر به هدف مدنظر برسیم. برخلاف تصور خیلی‌ها که فکر می‌کنند دو و میدانی رشته‌ای کم هزینه است و کسی  هم که از قشر ضعیف جامعه باشد این امکان برایش وجود دارد تا در این رشته ورزشی پیشرفت کند، اما باید بدانیم دو و میدانی همانند سایر رشته‌های ورزشی نیاز به هزینه کردن دارد. البته به اندازه فوتبال در دو و میدانی پول نیست، اما در عوض این رشته ورزشی مزایای دیگری دارد.  

پیست سرپوشیده در شهرمان برای تمرین کردن نداریم/ ارتقای رکورد ملی هدف اصلی ام است

رکورد دار پرش طول کشورمان گفت: من در دو و میدانی استعداد زیادی دارم و به این رشته ورزشی علاقه دارم و همین موضوع باعث می‌شود تا با سختی‌های موجود کنار بیایم. اما ‌ای کاش عدالت در ورزش وجود داشت تا همگان بتوانند با انگیزه بهتری به رشته ورزشی مورد علاقه خود بپردازند. به هر حال با مدیریت خوب مبینی سرپرست قبلی فدراسیون دو و میدانی جو خوبی در این رشته ورزشی حاکم شد به صورتی که توانستم رکورد ملی خود را ارتقا بدهم و در عوض هم مسئولان از لحاظ مالی و معنوی من را حمایت کردند.  

درخشش در بازی های آسیایی ۲۰۲۲ برنامه اصلی ام است 

مبینی درباره انتظارش از رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی گفت: توقع من از صیامی این است که پیگیر مشکلات ورزشکاران باشد، زیرا این اتفاق یک آرامش و دلگرمی خاصی در ورزشکاران ایجاد کرده است. همچنین در مواقع مصدومیت و وضعیت نابسمان، ورزشکاران از لحاظ رکوردی این انتظار را از فدراسیون  دو و میدانی دارند که بیشتر دوندگان را حمایت کند. برنامه  من ارتقای رکورد ملی و درخشش در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است. علاوه بر این باید امکانات، مربی و شرایط تمرینی برای ورزشکارانی که کسب سهمیه المپیک و کسب مدال در مسابقات برون مرزی می‌کنند، مشخص شود تا از این طریق سعی کنیم یک شبیه سازی از شرایط خود داشته باشیم و در این صورت است که به موفقیت می‌رسیم.  

رکورد دار پرش طول کشورمان بیان کرد: اگر شرایط ما با سایر کشور‌های آسیایی برابر نباشد احتمال کمی است که بتوانیم از آن‌ها پیشی بگیریم. به نظرم خوب بودن تنها مهم نیست و آنچه اهمیت دارد این است که ما در همه زمینه‌ها از حریفان خود بهتر باشیم. اگر استعداد زیادی در دو و میدانی داشته باشیم، اما در عوض امکانات کافی نباشد در آن صورت نباید توقع داشته باشیم که از حریفان خود بهتر نتیجه بگیریم. به نظرم تفاوتی بین بانوان و آقایان وجود ندارد و شاید مقام آوری بانوان نسبت به آقایان ارزش بیشتری داشته باشد.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار