عضویت ۹۳ هزار و ۸۴۹ نفر در تعاونی‌های روستایی چهارمحال و بختیاری

رئیس آموزش تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری، تعداد اعضای تعاونی‌های روستایی را ۹۳ هزار و ۸۴۹ نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طیبه کبیری رئیس آموزش تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری، از افزایش ۱۱هزار و ۸۴۹ عضو جدید در تعاونی‌های روستایی، زنان، کشاورزی، منابع طبیعی و آبزی پروری این استان در دولت دوازدهم خبر داد.

او، تعداد اعضای تعاونی‌های روستایی استان را ۹۳ هزار و ۸۴۹ نفراعلام کرد و افزود: این تعداد در ۱۹۲ تعاونی عضو هستند.


بیشتر بخوانید


کبیری اضافه کرد: توسعه کشت گیاهان باغی و زراعی کم آب و دیمی و تغییر الگوی کشت با توجه به در نظر گرفتن پدیده خشکسالی و استفاده بهینه از آب کشاورزی در دستور کار تعاون روستایی قرار دارد.

او ادامه داد: از تعداد تعاونی‌های فعال سطح استان ۷۱ مورد در بخش کشاورزی، ۵۵ مورد روستا جمعیت روستایی، ۲۷ مورد بخش تولیدات، ۱۰ مورد منابع طبیعی، ۱۴مورد نیز تعاونی بانوان و مابقی در بخش نظام صنفی هستند.

کبیری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشکیل کلاس‌های آموزشی مجازی، تعداد ۷۰۰ نفر از اعضای فعال در بخش‌های مختلف تعاونی با شرکت در کلاس‌های مجازی از آموزش‌های مهارتی حوزه کاری خود مشارکت کردند.

او افزود: حمایت دولت از تولید محصولات، پرداخت به موقع تسهیلات ارزان قیمت، اهمیت دادن مسئولان استانی و کشوری به خرید تضمینی محصولات و قطع واسطه و دلالان از بازار تولیدات روستایی را از عمده دلایل افزایش رغبت توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های روستایی در استان در چند سال اخیر اعلام کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.