مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از جایگزینی دستگاه‌های کارت‌خوان اندرویدی به جای پرداخت‌های سنتی صدقه در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح تخلیه الکترونیکی صندوق‌های صدقات خانگی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تداوم شیوع بیماری کرونا، پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی یکی از روش‌های موثر جلوگیری از حذف پول فیزیکی و در نتیجه شیوع و گسترش این بیماری است.

الهی راد به مزایای دیگر اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از ویژگی‌های مهم این شیوه است.


بیشتر بخوانید


الهی راد با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها از ۲۰ مهر ماه به ماموران واگذار شده است عنوان کرد: تا کنون بیش از ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان صدقه توسط این دستگاه‌ها پرداخت شده است.

او بابیان این‌که امسال بیش از سه میلیارد تومان صدقه پرداخت شده است، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم این استان مشترک صندوق صدقات هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی مطرح کرد: صدقه جمع‌آوری‌شده برای کمک به ازدواج نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و برگزاری اردو‌های آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان، اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، پرداخت کمک موردی و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاریابی مددجویان هزینه می‌شود.

الهی راد در ادامه به شیوه‌های نوین و غیرحضوری برای پرداخت صدقه اشاره کرد و افزود: ارسال پیام بدون متن و یا عدد یک به سامانه پیامکی به شماره ۸۸۷۷ و شماره‌گیری کد دستوری#۰۵۸*۸۸۷۷* تلفن همراه سریع‌ترین و راحت‌ترین روش پرداخت صدقه است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.