ناقلان بدون علامت کرونا ۴۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند

۴۰ درصد از مبتلایان به کرونا هیچ یک از علائم شایع این بیماری را ندارند و ناقل بدون علامت محسوب می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ وزیری رئیس بیمارستان گلستان گفت : در شرایط فعلی موج سوم همه گیری کرونا تعداد مراجعان سرپایی و بستری به شدت افزایش یافته بطوری که کلیه بخش‌های مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

او با اشاره به ممنوعیت مصرف خود سرانه آسپرین در بیماران مبتلا به کرونا گفت : مصرف اسپرین و دارو‌های ضد انعقادی برای بیمارانی که شواهد لخته شدن خون در عروق کوچک و بزرگ آن‌ها وجود دارد و دچار اختلالات انعقادی شده اند، تجویز می‌شود، بنابراین تجویز این دارو یک تجویز روتین نیست.

رئیس بیمارستان گلستان افزود: در کودکان نیز به هیچ عنوان نباید اسپرین استفاده شود چرا که خطر ابتلا به «سندروم ری» در آن‌ها وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: در کلیه بیماران که تب، ضعف، خستگی، بی حالی، تعریق، تنگی نفس، تهوع، استفراغ، اسهال، بی اشتهایی، احساس گیجی و از دست دادن حس چشایی و بویایی وجود دارد باید سریعا به پزشک مراجعه کنند چرا که قویا احتمال ابتلا به کووید ۱۹ وحود دارد.

 وزیری ادامه داد: در تمام معاشرت‌های اجتماعی حتی با دوستان، اقوام و نزدیکان احتمال خطر آلودگی وجود دارد و در ۴۰ درصد موارد افراد آلوده و ناقل بدون علامت هستند.

او گفت: شهروندان تهویه مناسب در محل کار، در منزل و وسایل نقلیه را جدی بگیرند، زیرا تهویه مناسب شانس ابتلا به ویروس را کم می‌کند و تراکم ویروس را پایین می‌آورد.

رئیس بیمارستان گلستان گفت: حتما در معاشرت‌ها فاصله ۲ متر را رعایت کنید، چون که تمام افراد باید آلوده تصور شوند.

 وزیری در خصوص تاثیر باران در ویروس کرونا افزود: رطوبت انتقال ویروس را آسانتر می‌کند و افزایش رطوبت شانس ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.