ناظمی اردکانی در گفت‌وگوی مشروح با باشگاه خبرنگاران جوان:

چرا جریان داعیه‌دار اصلاح‌طلبی، از گذشته خود روی‌گردان شده است؟

وزیر تعاون دولت نهم درباره نتیجه انتخابات اخیر آمریکا و واکنش‌ها به آن توضیحاتی ارائه کرد.

چرا جریان داعیه دار اصلاح طلبی، از گذشته خود روی گردان شده است؟محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: با مشخص شدن نتایج انتخاباتِ ایالات متحده آمریکا تاثیرات گسترده‌ای در سرتاسر جهان پدید آمده و کشور‌های مختلف، مواضع متفاوتی را اتخاذ کرده اند؛ در این بین مردم ایران از جمله افرادی هستند که نسبت به شکست دولت حاکم بر ایالات متحده رضایت نسبی دارند.

او ادامه داد: ایرانیان از این جهت از نتیجه حاصل شده ناراضی نیستند که بازنده انتخابات فردی است که در طول دوره مدیریت خود با ملت بزرگ ایران همواره دشمنی داشته و در همین راستا در یک اقدام تروریستی دولتی آشکار، سردار بزرگ ملی سلیمانی عزیز را به شهادت رساند؛ از طرف دیگر مردم ما به یاد دارند که چگونه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، جشن مشارکت حداکثری مردم ایران در پای صندوق رای، با طراحی رمز تقلب و ادعای پیروزی یکی از نامزدها با حمایت آمریکا به فتنه‌ای بزرگ تبدیل شد، مشابه شرایطی که امروز گریبان خودشان را گرفته است.

ناظمی اردکانی افزود: از طرف دیگر، رفتار سیاسی رئیس جمهور آمریکا طی چهار سال گذشته به گونه‌ای بود که نه تنها ایرانیان بلکه جامعه جهانی را نسبت به خود منزجر کرده و در درون آمریکا، طیف گسترده‌ای از جمعیت این کشور، از رفتار‌های سرکوب گرانه و نژاد پرستانه او روی برتافتند و این امر باعث شد که شکاف و دو قطبی بی‌سابقه‌ای در آمریکا پدید آید.

 وزیر تعاون دولت نهم گفت: همه این عوامل به همراه شکست ترامپ دست به دست هم داد تا مردم ایران از این واقعه خرسند شوند؛ اما این امر به معنی رضایت مردم فهیم ایران از انتخاب نامزد حزب دموکرات آمریکا تلقی نمی‌شود، چرا که سابقه برخورد این حزب با جمهوری اسلامی ایران در دوره‌های مختلف اگر تاریک‌تر از جمهوری خواهان نباشد بهتر نیست؛ اما متاسفانه شاهد بودیم که جریان سیاسی طرفدار دولت از این رخداد و خوشحالی مردم، سواستفاده کرده و برای ادامه رویکرد شکست خورده خود در سیاست خارجی، تلاش و چنین وانمود می‌کنند که نتایج انتخابات آمریکا به نفع ایران رقم خورده است و باید فرصت مذاکره مجدد را از دست نداد.

او بیان کرد: در این رابطه حتی تا آن جا پیش رفته اند که ابراز شده، با رئیس جمهور منتخب آمریکا دوستی و روابط شخصی داشته اند؛ غافل از اینکه در این ۷ سال و اندی؛ این روابط به کار آنان نیامده و در واقعیت بدترین دوران اقتصادی پس از انقلاب در زمان مدعیان تعامل با آمریکا بر کشور حاکم شده است. آن‌ها حتی با ذوق زدگی، سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری  ۱۴۰۰ ایران را به تحلیل غلط خود گره می‌زنند.

ناظمی اردکانی ادامه داد: آن‌ها در فهم این موضوع عاجزند که ۴ دهه پیش در ایران انقلاب بزرگی رخ داده و آمریکا و اذنابش را در منطقه و جهان به چالش کشیده و آنان را وادار به عقب‌نشینی کرده، تا جایی که امروز در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، موضوع ایران به پارامتر مهم رای‌آوری مبدل شده است؛ ضمن اینکه نباید فراموش کرد که یکی از شعار‌های انقلاب اسلامی استقلال‌طلبی بوده است.

فعال اصولگرا اضافه کرد: حال چه شده که جریان داعیه دار اصلاح طلبی و پیروی از امام خمینی (ره)، از گذشته خود روی گردان شده و اندک بهانه‌ای را فرصت می‌سازد تا با شیطان بزرگ از دریچه سازش وارد شود! آن هم آمریکایی که از درون و برون دچار تزلزل و فروپاشی است. نباید فراموش کرد که رژیم گذشته ایران، نوکر بی جیره و مواجب آمریکا بود و امروز نیز، برخی رژیم‌های عربی منطقه که دربست در اختیار آمریکا هستند و منافع ملی کشورشان را با آمریکا گره زده و به شراکت گذارده اند، جز ذلت و کمک به جهان خواری آمریکا عایدی و دستاوردی ندارند.

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران خاطر نشان کرد: مردم شرافتمند ایران، شیرینی عزت و استقلال را در چهار دهه گذشته چشیده است و برای حفظ آن با هر سختی خواهد ساخت و دشمن قسم خورده خود را به مرز‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اش عقب رانده تا به قله‌های پیروز‌ی برسد.

تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: این مردم تجربه‌ای گرانبها در هشت سال دفاع مقدس را به دست آورده اند و امروز به قدرت بزرگ منطقه‌ای تبدیل شده‌اند. بدیهی است که این تجربه را در رویارویی با دشمنان جهانی خود به کار خواهند گرفت و روزی وعده الهی محقق خواهد شد و با یاری خدا بر این دشمنان نیز فائق آمده و به قدرت جهانی تبدیل خواهند شد، چرا که این سنت الهی است که حق بر باطل پیروز شود و ملل مستضعف جهان بر قدرت‌های مسلط و ظالم چیره شده تا وارث و جایگزین آنان شوند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
متاسفانه ، سیاست که حیات وبقای یک ملت به آن وابسته است درایران کنونی مهندسی شده ملعبه دست دلالان سیاسی به اسم اصول گرا واصلاح طلب قرار گرفته ورشد سیاسی مردم را بعد از 40 سال درحد چند شعار متوقف کرده دمکراسی بازی ، انتخابات بازی،برای مردم مثل دیدن فیلم شده وتاثیری دررشد جامعه ندارد
France
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
باشگاه هم هی از اصولگراها بنویس هی ضد اصلاح طلبا بنویس
تو فکر کن مردم عاشق این دوتا حزبن


مردم از این دوتا تنفرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
حرف حق جواب نداره.
انشالله خدا همه ما، مخصوصا مسئولین را به راه راست هدایت کنه.
آخرین اخبار