در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واژه متجاهر از روی معتادان خیابانی برداشته نمی‌شود

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتیاد یک جرم است و برنامه‌ای برای اصلاح واژه تجاهر نداریم.

محمد ترحمی مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصلاح واژه تجاهر در قانون مبارزه با مواد مخدر که به معتادان خیابانی الحاق می‌شود، اظهار کرد: تجاهر به معنی علنی کردن است یعنی فردی از روی عمد کاری را به دیگران نشان می‌دهد.

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: فردی که علنا اعتیاد و مصادیق اعتیاد خود را عمومی می‌کنند و با رفتار، اعمال و کارکرد منفی اعتیاد خود را به اطلاع دیگران می‌رساند معتاد متجاهر می‌گویند همچنین در عرف افرادی که اعتیاد شدید دارند و ظاهرشان دچار تغییر شده است اصطلاحاً معتاد متجاهر گفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تجاهر تعاریف خاصی وجود دارد، افزود: بر اساس آیین نامه ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر سوءرفتار ناشی از اعتیاد تجاهر معنی شده است و افرادی که فاقد گواهی ماده ۱۵ هستند را متجاهر می‌گویند.

ترحمی درباره مصادیق سوء رفتار ناشی از اعتیاد، گفت: در سال ۱۳۹۸ در کمیسیون حقوقی_قضایی ستاد مبارزه با مواد مخدر این مصادیق تعیین و ابلاغ شد و به فردی که وابستگی جسمی به مواد مخدر و روانگردان دارد و دارای رفتار‌هایی از قبیل؛ مصرف مواد مخدر در ملأ عام، وجود ابزار مصرف مواد مخدر نزد معتاد در ملا عام و ولگرد بودن، است، معتاد متجاهر می‌گویند.

مدیرکل دفتر حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اصلاح واژه تجاهر، بیان کرد: این که برخی از افراد می‌گویند به معتاد خیابانی نباید متجاهر بگوییم حرف نادرستی است، چراکه بر اساس قانون حتی به افرادی که به صورت تفریحی مواد مخدر را مصرف می‌کنند مجرم گفته می‌شود چرا که همین مصرف‌های موردی و تفریحی باعث اعتیاد فرد به یک ماده مخدر می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتیاد یک جرم است و برنامه‌ای برای اصلاح واژه تجاهر نداریم، خاطرنشان کرد: همچنان هرکس که گواهی ماده ۱۵ ندارد، درخواست ترک نداشته باشد و تجاهر به اعتیاد داشته باشد به آن معتاد متجاهر میگوییم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
آقای فیلسوف اعتیاد جرم نیست بلکه نوعی بیماری هست جهت اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
كسي كه يه معتاد رو بخندونه بزرگترين شاهكار دنيا رو كرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
اعتياد نشانه يأسه و هيچ آدمي دوست نداره معتاد بشه و زباله گرد بشه پس بايد به معتادا انرژي داد تا دوباره شروع به كار و فعاليت كنن هنرمندا و سلبريتي ها بايد تو كمپاي اعتياد برن و انواع و اقسام برنامه هاي شاد و فرحبخش رو برا معتادا بر پا كنن تا روحيه اشون برگرده
آخرین اخبار