غیبت احتمالی ستاره‌های NBA در المپیک توکیو

به دلیل زمان بندی خاص مسابقات پلی آف NBA فصل ۲۰۲۱ و المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به احتمال زیاد بازیکنان سرشناس بسکتبال در بازی‌های المپیک حضور نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) اعلام کرده است که مسابقات پلی آف فصل ۲۰۲۱ از ماه می‌آغاز خواهد شد و ۲ ماه طول خواهد کشید و روز ۲۲ جولای به پایان می رسد.

با توجه به این که رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ از روز ۲۳ جولای سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد، پیش بینی می‌شود برخی از بزرگترین ستارگان NBA فرصت سفر به پایتخت ژاپن برای حضور در این بازی‌ها را از دست خواهند داد.

مسابقات بسکتبال بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ قرار است از روز ۲۵ جولای تا ۷ آگوست برگزار شود.

هفته گذشته پس از این که سازمان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا اعلام کرد فصل را زودتر در ماه دسامبر آغاز می‌کند و ۱۰ بازی کمتر در برنامه قرار می‌دهد تا با بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ تداخل پیدا نکند، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از مسئولان NBA تمجید کرد.

هیئت حکام سازمان NBA اعلام کرده‌اند که فصل آینده مسابقات در ۲ بخش برگزار خواهد شد که بخش اول آن از ۲۲ دسامبر تا ۴ ماه مارس و بخش دوم نیز از ۱۱ ماه مارس تا ۱۶ ماه می‌برگزار خواهد شد.

هر تیم ۳ بار با تیم‌های هم کنفرانسی خود بازی خواهد کرد و سپس با تیم‌های کنفرانس مقابل، به صورت رفت و برگشت مسابقه خواهند داد.

بر این اساس، مسابقات پلی‌آف (که طی آن ۲ تیم برتر، ۷ بار با هم دیدار می‌کنند) از روز ۲۲ ماه می ‌تا ۲۲ ماه جولای برگزار خواهد شد.

فصل اخیر مسابقات لیگ NBA به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت لطمه دیده است و به دلیل مبتلا شدن چند بازیکن به بیماری کرونا، مسئولان مجبور شدند از ماه مارس تا جولای این مسابقات را تعطیل کنند.

بازی‌های مرحله نهایی NBA ۲۰۲۰ روز ۱۱ اکتبر با پیروزی ۴-۲ لس آنجلس لیکرز برابر میامی هیت و کسب هفدهمین قهرمانی این تیم به پایان رسید. لبرون جیمز، ستاره لیکرز برای چهارمین بار در طول دوران بازیگری اش به عنوان ارزشمندترین بازیکن فینال انتخاب شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار