آغاز اعمال محدودیت‌های جدید ستاد کرونا در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از آغاز اعمال محدودیت‌های جدید ستاد کرونا و اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذر ماه به مدت دو هفته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:هدف از اجرای طرح فوق حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره انتقال است.

شجاعی با بیان اینکه بعد از دو هفته باید وضعیت استان در کنترل بیماری کرونا رو به بهبودی باشد، افزود: این بهبودی بستگی به میزان عملکرد دستگاه‌های اجرایی، تلاش مدیران و اطلاع رسانی‌ها دارد.

او در ارتباط با محدودیت تردد‌ها نیز افزود: شهر‌هایی که در وضعیت قرمز و نارنجی و دارای کمربندی هستند تردد خودرو‌های غیر بومی فقط از طریق کمربندی و در صورت نبود کمربندی باید یک مسیر ویژه از سوی فرمانداری‌ها جهت تردد اعلام شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان شمالی در خصوص تردد کارکنان ادارات به سایر شهرستان‌ها نیز گفت: تردد کارکنان به ویژه به شهر‌های دارای وضعیت قرمز باید با اعلام فرمانداران و بر اساس ارائه نامه و تطبیق کارت شناسایی انجام شود.

او بر افزایش ارائه خدمات غیر حضوری تاکید کرد و اظهار داشت: این امکان با اطلاع رسانی توسط صداوسیما و رسانه‌ها محقق می‌شود. شجاعی تصریح کرد: تمام شهرستان‌ها باید سالن‌های بزرگ خود را که مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان است را در اختیار آنان قرار دهند.

شجاعی عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کسبه‌ها و بازاریان بر کسی پوشیده نیست و به خاطر آنان این طرح دیرتر به مرحله اجرایی رسید، اما در حال حاضر چاره‌ای نیست، زیرا محور اصلی کار ما سلامتی و جان مردم است.

او با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزو استان‌های پیشرو در پرداخت تسهیلات به کسبه‌ها است، اظهار داشت: اگر نیاز به ارائه تسهیلات بیشتری است اقدامات لازم با همکاری بانک‌های استان انجام می‌شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: تعداد نیرو‌های در فرمانداری‌ها بنا بر تشخیص خود فرماندار خواهد بود، اما نباید به هیچ عنوان شاهد حضور کارمندان با سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای باشیم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.